2,1 milijarda eura

Mediji tužili značajnu kompaniju: Ogromni gubici

Autor: Biznis.ba
Mediji tužili značajnu kompaniju: Ogromni gubici
Foto: Unsplash

Više od 30 medijskih kuća, među kojima su i Aksel Špringer i Šibsted, tužilo je danas Google-ovu matičnu kompaniju Alfabet za odštetu od 2,1 milijardu eura, zbog pretrpljenih gubitaka u vezi sa praksom kompanije u digitalnom oglašavanju.

Akcije ove američke kompanije zbog toga su pale za više od dva posto, prenio je Reuters..

Medijske kuće koje su tužile Google nalaze se u Austriji, Belgiji, Bugarskoj, Češkoj, Danskoj, Finskoj, Mađarskoj, Luksemburgu, Nizozemskoj, Norveškoj, Poljskoj, Španiji i Švedskoj.

"Medijske kompanije, koje su uključene u tužbu, pretrpjele su gubitke zbog manje konkurentnog tržišta, što je direktan rezultat lošeg ponašanja Googla.", navodi se u saopćenju koje su objavili njihovi advokati.

Oni ističu da bi, bez Googlove zloupotrebe dominantnog položaja, medijske kompanije dobijale znatno veće prihode od oglašavanja i plaćale niže naknade za usluge reklamne tehnologije.

"Najvažnije je da su ova sredstva mogla biti reinvestirana u jačanje evropskog medijskog prostora.", kažu advokati.

Oni su spomenuli i kaznu od 220 miliona eura francuskog antimonopolskog tijela protiv Googla za njegovo poslovanje u oblasti reklamnih tehnologija 2021. godine, kao i optužbe Evropske komisije prošle godine da potkrijepe tužbu svoje grupe.

"Ukoliko dođe do praćenja regulatornog nadzora, Google će možda morati da promijeni svoju dosadašnju praksu i obezbijedi dosljednije i predvidljivije cijene oglašivačima.", rekli su advokati.

Portparol Googla je u saopćenju rekao da se kompanija protivi tužbi, dodajući da je "spekulativna i oportunistička".

"Google konstruktivno sarađuje sa izdavačima širom Europe, a naši alati za oglašavanje se prilagođavaju i razvijaju u partnerstvu s tim istim izdavačima", rekao je on.

Ova kompanija je prošle godine navela da se ne slaže sa antimonopolskim optužbama Evropske unije protiv svog poslovanja u oblasti reklamnih tehnologija.

Izdavači širom svijeta posljednjih godina žale se kako, zbog sve veće dominacije visoke tehnologije u oglašavanju, njihov udio u prihodima opada.

Google je, prema analitičarima, najdominantnija platforma za digitalno oglašavanje na svijetu.