odabir prave lokacije ključan

Najbolji gradovi za start-up firme: Ko se krije iza prvog mjesta?

Autor: Biznis.ba
Najbolji gradovi za start-up firme: Ko se krije iza prvog mjesta?
Foto: Ilustracija

Pariz je proglašen najboljim gradom za start-up firme, a odmah iza njega slijede Madrid i Barcelona, u novom izvještaju britanske firme za obuku The Knowledge Academy.

Gradovi na ovom poretku dobili su ocjene na skali od 0 do 10 prema broju raspoloživih uredskih prostora, cijenama najma, blizini vrhunskih sveučilišta i brzini interneta (Mbps) između ostalog. Međutim, izvještaj nije razmatralo regulatornu pozadinu, birokraciju ili oporezivanje.

Francuska i Španija najbolja mjesta za start-upove

Francuska je prošla vrlo dobro na ovoj skali, s dva grada u prvih pet, dok Španijadominira na prva tri mjesta s dva grada. London je na četvrtom mjestu.

Pariz, dom nekih od najboljih evropskih sveučilišta i uredskih okruženja, ima “podršku država i dobro razvijen start-up ekosistem”, navodi se u izvještaju. Lyon, treći najveći grad u zemlji i također veliko središte sveučilišta, rangiran je kao peto najbolje mjesto za pokretanje posla, uz podršku jedne od najbržih internetskih brzina u Evropi.

Madrid, glavni grad Španije, visoko je rangiran zbog svog brzog interneta i broja dostupnih ureda. Drugi španski grad među prva tri, Barcelona, izgradila je svoju reputaciju u posljednjih deset godina kao najveće tehnološko središte u južnoj Evropi, prenose Financije hr.

London, finansijsko i sveučilišno središte

London, kao finansijsko središte s drugim prednostima, ima najveću koncentraciju poslovnih inkubatora, dok se može pohvaliti najvećim brojem sveučilišta među 250 najboljih u Evropi i obiljem uredskih prostora. Glavni grad Ujedinjenog Kraljevstva ima najviše ureda, kao i najviše stanarine, dok je internet najbrži u Lyonu, javni prijevoz je najpristupačniji u Parizu, a najviša prosječna sveučilišna ocjena zabilježena je u Manchesteru, UK, navodi se u izvještaju.

Odabir prave lokacije ključan je, “trebate uzeti u obzir svoje okruženje kao ključni faktor uspjeha”, rekao je Talveer Sandhu iz The Knowledge Academy.

“Posjedovanje sjedišta firme ili zajedničkog radnog prostora za vaš tim može biti ključno za izgradnju prijateljstva, timskog rada i uspjeha. Brzina i pouzdanost širokopojasne veze još su jedan ključni faktor u vođenju poslovanja, pri čemu je praćenje web stranica i društvenih medija ključno u početnim fazama izgradnje poslovanja i svijesti o robnoj marki.”, zaključilo se u analizi u kojoj se nisu spomenuli veliki gradovi iz Hrvatske.