Američki modni gigant djeluje posve obezglavljeno.
Nike je decenijama bio simbol uspješnog marketinga, sportske opreme najviše kvalitete i uvijek inovativnog dizajna. No od 2020. sve se promijenilo. Sve više tone u prosječnost, a to je krenulo dolaskom jednog čovjeka na čelnu funkciju.
Kada je John Donahoe predstavljen kao izvršni direktor 2020. godine, malo ko je slutio da će taj trenutak označiti kraj jedne ere. Ere u kojoj je Nike dominirao sportskim tržištem, u kojoj su njihove reklamne kampanje bile predmet na fakultetima, a najbolji sportaši borili se za priliku zavrijediti čast da dobiju autorske proizvode, piše Tportal.
Samo četiri godine kasnije američki modni gigant djeluje posve obezglavljeno. Najiskusniji i najuspješniji djelatnici napustili su firmu, proizvodi djeluju nemaštovito i reciklirano, a čak se i njihovi sportaši na internetu rugaju proizvodima na kojima je njihovo ime.
Ovakvom strmoglavom padu teško je pronaći jedan uzrok. Dapače, da bi se dogodio toliko zamjetno srozavanje reputacije od najpoželjnijeg do gotovo prosječnog brenda, moralo se dogoditi više toga. Stručnjaci vjeruju da je sve krenulo upravo smjenama ključnih ljudi, onih koji su iz pozadine vukli poteze koje, zasad, niko ne zna ponoviti.
Koliko se Nike oslanjao na iskustvo i podrobno poznavanje brenda, najbolje govori podatak da je u šest desetljeća postojanja promijenjeno tek četvero izvršnih direktora.
Osim što je na čelo kompanije došao čovjek s bitno drugačijim fokusom i pristupom radu, sve se poklopilo s nizom odlazaka u ključnom sektoru – onom kreativnom. Naime upravo su oko 2020. godine otišli najiskusniji dizajneri, marketinški gurui i direktori s dugogodišnjim iskustvom. Kako bi se kompanija restruktuisala, što je pratio novi niz dolazaka i odlazaka, jedna od odluka s najtežim posljedicama bila je centralizacija odjela.
Asocijacije s neustrašivošću na sportskim terenima i gotovo nadljudskim moćima koje posjeduju proslavljeni sportaši, Nikeove ikone poput Michaela Jordana, Tigera Woodsa i LeBrona Jamesa, uzdigle su ovaj brend do statusa najpoželjnijeg u sportskom svijetu. No preko noći sve je stavljeno u drugi plan, a posljedice su danas gotovo katastrofalne.
Jedan od događaja koji to najzornije prikazuje jest odlazak Woodsa, slavnog golfera koji je, uz Jordana, bio ponajveći simbol Nikea. Otišao je u decembru, nakon dugih 27 godina bliske saradnje, s već spremnom vlastitom linijom sportske opreme koja će uskoro osvanuti u trgovinama.
I sve bi bilo uredu da je otišao samo Woods. Nike bi preživio bez jedne ugledne zvijezde. No to je bilo daleko od kraja.
U posljednjim mjesecima Nikeu su leđa okrenuli i brojni fudbaleri, među kojima su Casemiro (Adidas), Lisandro Martinez (Adidas), Harry Kane (Skechers), Diogo Dalot (Puma), Raheem Sterling (New Balance) te trio iz Manchester Cityja koji se okrenuo Pumi – Jack Grealish, Manuel Akanji i hrvatski reprezentativac Mateo Kovačić.
Uz Jordana, to su Cristiano Ronaldo, Kylian Mbappé i Marcus Rashford, no stručnjaci su složni u stavu da se Nike bez daljnjih ulaganja i novih potpisa opasno poigrava ‘ispadanjem’ sa sportskih terena. Tim više što navedene zvijezde više ni približno ne sjaje kao prethodnih godina.