Niskobudžetni avioprevoznik Ryanair saopštio je da su prosječne cijene karata pale deset posto u šest mjeseci zaključno s septembrom, što je dovelo do pada dobiti u prvom polugodištu 18 posto na godišnjem nivou.
Njegove rezervacije u tekućem tromjesečju, međutim, izgledaju snažne, a slabost cijena karata je moderiranje.
Dobit nakon oporezivanja za prvu polovinu finansijske godine Ryanaira iznosila je 1,79 milijardi EUR, malo manje od 1,8 milijardi prognozirane dobiti u anketi analitičara kompanije.
Međutim, Ryanair, najveći evropski niskotarifni avioprevoznik, rekao je da će prosječne cijene karata u tekućem tromjesečju biti samo “skromno niže” nego u istom periodu prošle godine.
Glavni finansijski direktor Neil Sorahan rekao je da će pad cijena karata u tekućem tromjesečju koje završava u decembru vjerovatno biti ispod pet odsto.
Ryanair namjerava da smanji svoj cilj rasta broja putnika za sljedeću finansijsku godinu, koja završava 31. marta 2026, na 210 miliona putnika s 215 miliona kako bi se odrazila kašnjenja isporuka Boeinga.
To se zasniva na pretpostavci da Boeing isporučuje 15 od 30 aviona 737 MAX koji je trebalo da stignu do sljedećeg ljeta, ali “postoji veliki rizik oko tog broja” zbog štrajka na Boeingu, rekao je Sorahan, a prenosi SEEbiz.
Dionice Boeinga ojačale su u petak 3,5 posto zbog oklada da će radnici fabrike proizvođača aviona na zapadnoj obali SAD-a odobriti novu ponudu plata i prekinuti sedam sedmica štrajka koji je zaustavio proizvodnju mlažnjaka i narušio finansije kompanije.
Ryanair je u ponedjeljak odbio da da prognozu svoje dobiti za tekuću godinu, ali je Sorahan rekao da se može pretpostaviti da će dobit biti niža u odnosu na prošlu godinu.
Također je odbio dati prognozu dobiti za iduću godinu, ali je rekao da se nada da će ograničeni kapacitet tržišta i niže kamatne stope dovesti do boljeg okruženja za cijene ulaznica.