potvrđeno

Omnicom preuzima Interpublic, nastaje oglašivački div

Autor: Biznis.ba
Omnicom preuzima Interpublic, nastaje oglašivački div
Foto: Arhiv

Omnicom će preuzeti Interpublic Group u poslu koji će stvoriti najveći svjetski oglašivački entitet, potvrdile su firme u ponedjeljak.

Kombinirani entitet imao bi neto prihod od više od 20 milijardi USD, na temelju brojki za 2023. za svaku firmu, i uključivao bi poznate oglasne agencije kao što su TBWA Worldwide i McCann Worldgroup. Njihov popis klijenata uključuje Amazon, AT&T, PepsiCo, Unilever i Volkswagen.

Wall Street Journal izvijestio je u nedjelju da su firme u naprednim pregovorima o spajanju. Dionički ugovor procjenjuje Interpublic na više od 13 milijardi dolara.

Namjera mu je pomoći združenoj firmi da se bolje natječe s tehnološkim divovima kao što su Google i Meta Platforms, koji su se pojavili kao dominantne sile u oglašivačkom poslu i koji će se probiti još dalje u teritorij Madison Avenue s usponom generativne umjetne inteligencije. Očekuje se da će im ova tehnologija omogućiti da se nose s većim dijelom kreativnog razvoja robnih marki—kamena temeljca reklamnih agencija.

Dogovor nam "omogućuje da preuzmemo kontrolu nad vlastitom budućnošću, umjesto da čekamo da tehnologija na nju utječe na načine koje danas ne možete predvidjeti", rekao je predsjednik i izvršni direktor Omnicoma John Wren tokom razgovora s investitorima, prenosi SEEbiz.

Wren je rekao da Omnicom i Interpublic "dijele vrlo komplementarne kulture i temeljne vrijednosti, uključujući temeljno uvjerenje da je snaga ideja omogućena tehnologijom i podacima."

Izvršni direktor Interpublica Philippe Krakowsky istaknuo je analitičku moć zajedničke firme. "Upotrebom ekspanzivnih podataka o ponašanju potrošača, možemo pomoći klijentima da izgrade pogled na svoje kupce i izglede koji će informirati svaku fazu životnog ciklusa marketinga", rekao je.

Prema ugovoru o udjelu svih dionica, Omnicom bi zamijenio 0,344 dionice za svaku dionicu Interpublica, pri čemu bi dioničari Omnicoma posjedovali 60,6% kombinirane kompanije.

Dionice Interpublica porasle su 7% na 31,34 USD, dok su dionice Omnicoma pale 8,7% na 94,41 USD.