
PepsiCo je sklopio ugovor vrijedan dvije milijarde dolara za kupovinu Poppija, postavši posljednja velika grupacija koja želi kapitalizirati na rastućem tržištu "prebiotičkih" pića koja tvrde da promiču zdravlje crijeva.
Poppi, čiji su osnivači prikupili svoja početna sredstva kroz televizijsku emisiju Shark Tank, jedan je od nekoliko novih brendova gaziranih pića koji tvrde da potiču zdrave crijevne bakterije i sadrže manje šećera od konvencionalnih bezalkoholnih pića.
Sastojci uključuju sok, ocat i prebiotike, a popularnost pića djelimično je potaknuta virusnim marketingom na TikToku i drugim platformama društvenih medija.
Pepsi sa sjedištem u New Yorku najavio je ugovor u ponedjeljak dok firme za pakiranu hranu rade na oživljavanju obima prodaje koji je bio u padu jer potrošači umorni od inflacije povlače potrošnju.
Količina jedinica u Pepsijevom sjevernoameričkom poslovanju s pićima pala je za 3 posto prošle godine, što je pad koji uključuje nižu prodaju flaširane vode, Gatorade bezalkoholnih pića i Lipton ledenog čaja.
“Više nego ikad, potrošači traže prikladne opcije izvrsnog okusa koje odgovaraju njihovom životnom stilu i odgovaraju na njihov sve veći interes za zdravlje i dobrobit. Poppi je izvrsna nadopuna našim naporima transformacije portfelja kako bismo zadovoljili te potrebe,” rekao je Ramon Laguarta, izvršni direktor Pepsija.
Poppi je najveća firma za napitke za zdravlje crijeva u SAD-u s više od 500 miliona dolara godišnjeg prihoda, a odmah je prati konkurent u privatnom vlasništvu Olipop, procjenjuje Duane Stanford, urednik i izdavač stručne publikacije Beverage Digest.
Poppijeva prodaja u maloprodajnim trgovinama porasla je za 163 posto u godini koja je završila 25. januara, rekao je Stanford. Predvidio je da će segment gaziranih pića dosegnuti 2 milijarde dolara prodaje do 2029. Pepsi je izvijestio o 27,8 milijardi dolara prodaje pića u Sjevernoj Americi 2024. godine.
Pepsijev konkurent Coca-Cola prošlog je mjeseca počeo puniti police supermarketa u SAD-u konkurentnim proizvodom pod nazivom Simply Pop, produžetkom svoje marke voćnih sokova Simply, i ukazao na svoju popularnost među generacijom Z i milenijskim potrošačima.
"Gazirana pića su prešla u veliku ligu" akvizicijom Pepsija i lansiranjem Coca-Cole, rekao je Stanford, iako će dolazak vodećih sudionika u industriji vjerovatno povećati konkurenciju.
"Dugoročno pitanje je hoće li kategorija postati razvodnjena s toliko nedavnih ulazaka na tržište", dodao je Stanford, prenosi SEEbiz.
Suosnivačica Allison Ellsworth napravila je Poppi, tada poznatu kao Mother Beverage, u svojoj kuhinji. Ona i njezin suprug Stephen dobili su veliki uspjeh 2018. u Shark Tank, emisiji ABC-TV-a, u kojoj investitori ispituju poduzetnike i nude potporu obećavajućim firmama.
Bivši izvršni direktor Coca-Cole, Rohan Oza, jedan od panela investitora u emisiji, odlučio je finansirati poslovanje Ellsworthovih preko CAVU Consumer Partners, investicijske firme čiji je suosnivač.
Vrijednost ugovora od 1,95 milijardi dolara uključuje 300 miliona dolara predviđenih novčanih poreznih olakšica koje mu daju neto kupovnu cijenu od 1,65 milijardi dolara.