ljetna sezona

Ryanair će morati da snizi cijene karata pred početak sezone

Autor: Biznis.ba
Ryanair će morati da snizi cijene karata pred početak sezone
Foto: Pexels

Ryanair Holdings Plc je saopštio da bi cijene karata u špicu ljetne sezone u Evropi mogle biti “na ravnoj liniji” ili “u skromnom porastu”, pri čemu će avio-prevoznik morati da snizi cijene u tri mjeseca do juna kako bi podstakao rezervacije.

Irska kompanija koja posluje i u Crnoj Gori saopštila je u ponedjeljak da je, s obzirom na ograničenu vidljivost, prerano za pružanje smjernica o finansijskoj godini Ryanaira koja je počela u aprilu 2024. Kaže da je potražnja dobra, ali su evropski kapaciteti za putovanja na kratkim razdaljinama – ograničeni.

“Izgleda pomalo protivurječno da cijene karata ne rastu više nego u ovom trenutku, s obzirom na kapacitete”, rekao je u intervjuu Neil Sorahan, finansijski direktor, piše Bloomberg Adria.

Godišnja dobit skočila 34 posto
Prevoznik je najavio otkup akcija u iznosu od 700 miliona eura, nakon što je prijavljena dobit nakon oporezivanja za 2024. porasla 34 posto na 1,92 milijarde eura. Broj putnika je u posljednjih 12 mjeseci porastao na 184 miliona, 23 posto više u odnosu na nivou prije covida.

Investitori su tražili smjernice od Ryanaira o cijenama karata, nakon što je izvršni direktor Michael O’Leary prošle nedjelje rekao kako očekuje da će cijene karata u ljetnjoj sezoni biti niže nego što je ranije procijenjeno, prenosi Investitor me.

Rival EasyJet Plc je prošle sedmice rekao da je još prerano za utvrđivanje cijena, jer je do sada prodato samo 39 posto rezervacija za špic sezone.

Ryanair je saopštio da će ovog ljeta biti kraći za 23 nova aviona 737 Max (Boeing Co.) i upozorava da bi isporuke mogle dodatno da opadaju. Sve u svemu, avio-kompanija je zadovoljna novom šeficom sektora komercijalnih aviona u Boeingu Stephanie Pope i njenim timom u Sijetlu, kaže Sorahan.

“Uvijek postoji rizik da se nešto desi u fabrici i da to uspori stvari”, rekao je on. “Moramo da budemo veoma oprezni pošto smo do sada imali mnogo kašnjenja”, dodao je.

Ryanair se namučio da dobije sve svoje avione Max 200 veće gustine, dok se Boeing suočava s intenzivnim nadzorom regulatora, zakonodavaca i kupaca nakon problema s avionom 737 Max u januaru. Ta kašnjenja primorala su Ryanair da smanji svoje godišnje prognoze o broju putnika i učestalosti letova širom svoje mreže.

Avio-kompanije su, inače, ove godine pale za skoro četiri posto. Mađarski rival Wizz Air Holdings Plc će u četvrtak objaviti rezultate.