Španski lanac trgovina odjećom Inditex izvijestio je u srijedu o skoku dobiti i prihoda u prvom poslovnom tromjesečju zahvaljujući višim cijenama na tržištima izvan eurozone.
U razdoblju od februaru do aprila Inditexova neto dobit porasla je za 54 posto, na 1.2 milijarde eura.
Prihod je uvećan za 13 posto, na 7.6 milijardi eura, unatoč prodaji profitabilnog ruskog poslovanja i višim troškovima rada. Kada se isključe promjene valutnih tečajeva, uvećan je za 15 posto.
U gotovo istom postotku porasla je i dobit prije kamata, poreza, deprecijacije i amortizacije (EBITDA), na 2.2 milijarde eura.
Inditex slijedi strategiju viših cijena na tržištima izvan eurozone. U zemljama poput Sjedinjenih Država, Meksika i Saudijske Arabije neka je odjeća skuplja i do 91 posto nego na domaćem tržištu.
Potražnja u SAD-u bila je slabija zbog pogoršanog makrookruženja, ali nadoknađena je poboljšanom prodajom u južnoj Europi zahvaljujući povoljnim vremenskim prilikama.
Bruto marža iznosila je u prvom poslovnom tromjesečju rekordnih 60.5 posto, što pokazuje da su uspjeli prenijeti više cijene na kupce i uspješno apsorbirali povećanje plaće radnika u matičnoj Španiji za 20 posto u prosjeku.
Napominju i da im je prodaja kolekcije proljeće-ljeto u maju,, na početku drugog poslovnog tromjesečja, skočila za 16 posto.
(Biznis.ba/HINA)