Evropske dionice luksuznih proizvoda pale su u ponedjeljak jer su analitičari upozorili na sve lošiju potražnju, osobito među kineskim potrošačima koji troše velike količine.
Njemački Hugo Boss bio je među najlošijim rezultatima na indeksu Stoxx 600 do podneva, s padom od 4%, nakon što su analitičari Bank of America Securities snizili ocjenu dionice na lošiju od kupovine. Druga polovica trebala bi predstavljati strožu potrošačku pozadinu s većim popustima, rekli su.
“Nakon vrhunca potrošnje nakon Covida 2022., prihodi luksuznog sektora postupno usporavaju. Američki potrošač bio je prvi koji se normalizirao, a slijedili su ga korejski, evropski i japanski potrošači,” napisali su analitičari BofA Securitiesa u istraživačkom izvještaju u ponedjeljak u kojem se bave izazovima širom luksuznog sektora.
"Budući da podrška jedinog sektora blijedi - kineski potrošači - sve su nacionalnosti sada pod pritiskom", dodali su, opisujući potrošače luksuznih proizvoda kao "sve rasprodane", a kinesku domaću potražnju i potražnju za putovanjima kao "pogoršanu". U svim evropskim luksuznim firmama očekuju pad prihoda od 1% u 2024.
Hugo Boss je primijetio "trajne makroekonomske i geopolitičke izazove", posebno u Kini i Ujedinjenom Kraljevstvu, kada je smanjio svoje izglede za prodaju u julu, prenosi SEEbiz.
Dionice britanskog Burberryja pale su gotovo 3% u ponedjeljak nakon vlastitog sniženja rejtinga od strane analitičara BofA Securitiesa, koji su srezali svoju ciljanu cijenu dionice na 475p (6,31$) sa 700p.
Također su smanjili ocjene francuskih divova luksuza LVMH i Kering s kupovne na neutralnu.
LVMH je u ponedjeljak pao za 0,24%, dosegnuvši najnižu razinu od srpnja 2022., prema podacima LSEG-a. Kering je pao 1,7%, dok je Hermes pao 0,26%.
Stoxx Europe Luxury 10, indeks koji prati najbolja imena u sektoru, uspio se održati na istom nivou, ali je pao 3,82% u ovoj godini do danas.
Nisu jedini u svom medvjeđem pogledu na evropski luksuzni sektor.
“Problem je očito Kina, koja je izrasla iz vrlo malog igrača u industriji luksuzne robe u masovnu prisutnost u posljednjih desetak godina. To trenutno ne funkcionira", rekao je Jon Cox, voditelj europskih potrošačkih dionica u Kepler Cheuvreuxu, za CNBC-jevu "Street Signs Europe" u ponedjeljak.
Izazovi kineskog tržišta nekretnina utječu na tamošnje raspoloženje, u kombinaciji sa znakovima krhkosti u Evropi i neizvjesnosti koju predstavljaju izbori u SAD-u, rekao je Cox.
“Industriju luksuzne robe moglo bi čekati dulje razdoblje slabosti; već smo ga vidjeli za par semestara. Mislim da se većina ljudi nadala da će se stvari poboljšati u drugoj polovici godine - nema znakova da će se to uopće dogoditi u ovom trenutku," rekao je za CNBC.
Potražnja ambicioznih kupaca i mladih koji napreduju u modi izgledaju posebno ranjivi jer njihovi obrasci potrošnje mogu biti promjenjivi - što predstavlja poseban izazov za brendove poput Burberryja koji su se restrukturirali i pokušavaju promijeniti poziciju, primijetio je Cox.