Japanski vlasnik lanca prodavnica 7-Eleven odbio je ponudu za preuzimanje od 38 milijardi dolara od kanadskog rivala Alimentation Couche-Tard.
U pismu upućenom potencijalnom kupcu, Seven & i Holdings navodi da je ponuda vlasnika Circle K "grubo" podcijenila kompaniju i da je prepuna regulatornog rizika. Vlasnik 7-Eleven je međutim dodao da ostaje otvoren za pregovore i spreman da razmotri bolji prijedlog.
Ako bude uspješan, otkup bi stvorio giganta globalne trgovine sa 100.000 ljudi.
Stephen Dacus, predsjednik odbora Seven & i koji razmatra dogovor, rekao je u pismu da je prijedlog "oportunistički tempiran". Prijedlog, dodao je Dacus, "grubo potcjenjuje" japanskog maloprodajnog giganta i njegov potencijal da stvori veću vrijednost za dioničare.
Alimentation Couche-Tard (ACT), sa sjedištem u Kvebeku, vodi oko 17.000 trgovina širom Sjeverne Amerike, Evrope i Azije pod brendovima Circle K i Couche-Tard. Početna ponuda potencijalnog kupca procijenila je Seven & i na 14,86 dolara po dionici. To je više od 20% iznad cijene dionice prije objavljivanja ponude.
Ponuda je stigla kada je japanski jen znatno slabiji od američkog dolara, što je Seven & i učinio pristupačnijim stranim kupcima. Odbijajući ponudu, Seven & i je također označio "višestruke i značajne izazove" s kojima će se suočiti američki regulatori konkurencije.
7-Eleven je najveći svjetski lanac prodavnica, sa 85.000 prodajnih mjesta u 20 zemalja i teritorija. ACT-ov otisak u SAD-u i Kanadi bi se više nego udvostručio na oko 20.000 lokacija. Japansku kompaniju ove veličine nikada nije kupila strana firma. Istorijski gledano, kompanije iz Japana su češće kupovale poslove u inostranstvu.
"Japan treba da zaštiti svoju nacionalnu imovinu... a Seven je glavna prednost, pa očekujte da će ovo biti dugotrajan proces pregovora", rekao je šef strategije u Astris Advisory Japanu, Neil Newman.
"Ako uspije... onda bi to pokazalo da je Japan otvoren za poslovanje i da pozdravlja strane investicije."
Prošle godine je japanska vlada izdala nove smjernice o spajanjima i preuzimanjima pozivajući kompanije da ne odbijaju vjerodostojne ponude za preuzimanje bez iskrenog razmatranja.