Nakon što je u Kini pokrenula trend "livestream" šopinga, odnosno direktne online kupovine, Zara planira da sličan eksperiment proširi i na Evropu i Sjedinjene Američke Države. Popularni modni brend traži nove načine za privlačenje kupaca u svjetlu očekivanog usporavanja prodaje nakon snažnog rasta uslijed pandemije.
U Kini Zara već organizuje petosatne direktne prodajne emisije koje se emituju svake nedjelje na Douyin-u, kineskoj verziji TikToka, piše Reuters. Ove emisije pokazale su se uspješnima u povećanju Zarine prodaje otkako su pokrenute u novembru prošle godine, prema analizi kompanije za maloprodajnu analitiku EDITED.
Portparol Zare izjavio je da žele ovaj koncept da prensu i na Zapad, gdje direktna prodaja preko interneta još nije toliko popularna.
- Razmišljamo da uvedemo ovaj koncept i na zapadnim tržištima kao novi oblik zabave - rekao je.
TV prodaja decenijama je bila popularna, a sada se taj format širi na društvene mreže
Dok je kupovina preko televizije bila popularna decenijama, dolaskom društvenih medija i e-trgovine započela je nova era direktnog emitovanja prodaje, koju predvodi Kina. Tamo influenseri prodaju sve - od kozmetike do grickalica - u vrlo dinamičnom okruženju.
Zarina emisija na Douyin-u uključuje modele koji nose njene odevne predmete, isprobavaju cipele i nakit, te prikazuje modne revije i snimke priprema iza kulisa. Sve to odvija se u opuštenom i razgovornom stilu, za razliku od direktnijih i agresivnijih pristupa prodaji.
Zara je za svoje emisije angažovala tim od 70 ljudi, a prenosi idu iz velikog studija u Shangaiu. Svaka emisija u prosjeku privuče oko 800.000 gledalaca.
- Direktan pristup prodaji značajno je povećao svijest o brendu Zara u Kini - istakla je Krista Korigan (Corrigan), analitičarka EDITED-a. Dodala je da je Zara u prvom kvartalu ove godine u Kini rasprodala velike količine svojih proizvoda, čak 50% više nego u istom periodu prošle godine.
Zarine emisije u Britaniji, SAD i nekim evropskim zemljama bit će kraće nego one u Kini
U Velikoj Britaniji, SAD-u i još nekim evropskim zemljama, koje će biti naknadno objavljene, Zara planira da organizuje direktne prodajne emisije preko svoje aplikacije i web stranice, a ne preko društvenih mreža, kako bi zadržala kontrolu nad estetikom prenosa, prenosi Index hr.
Emisije koje Zara planira u Evropi i SAD bit će kraće nego one u Kini. Trajaće između 45 minuta i sat vremena. Uprkos kraćem trajanju, gledaoci će i dalje moći da učestvuju u emisiji uživo postavljajući pitanja, ostavljajući komentare i koristeći emotikone kako bi izrazili svoje reakcije.
- Ne možemo uvijek da pretpostavimo da će ono što je uspjelo u Kini uspjeti i na Zapadu - komentarisala je Georgina Johanan, analitičarka iz JP Morgana. No dodala je da je investicija Inditex-a u direktnu prodaju primjer njihove sposobnosti da budu predvodnici novih formata prodaje.