Marketing

Bertelsmann zabilježio stagnaciju prihoda uslijed smanjenja broja TV reklama

Autor: Biznis.ba
Bertelsmann zabilježio stagnaciju prihoda uslijed smanjenja broja TV reklama
Foto: Bertelsmann

Njemačka medijska i izdavačka grupa Bertelsmann izvijestila je da joj je prihod stagnirao u 2023. godini zbog slabog tržišta televizijskog oglašavanja koje je neutraliziralo bolje rezultate u poslovanju s izdavaštvom.

Bertelsmann je jedan od najvećih svjetskih medijskih konglomerata.

Bertelsmannov prihod iznosio je lani 20.2 milijarde eura i bio je gotovo nepromijenjen u odnosu na 2022. godinu. Kada se isključe promjene valutnih tečajeva i prodaja odnosno kupnja imovine porastao je za 0.8 posto.
AD

Dobit grupe Bertelsmann poskočila je pak za 26 posto, na 1.33 milijarde eura, zahvaljujući prihodu od prodaje kompanije za marketinšku analizu Majorel.


Prihod RTL grupe pao je lani za 5.1 posto, na 6.85 milijarde eura zbog "izazovnih" tržišta televizijskog oglašavanja, posebno u Njemačkoj, stoji u izvješću, objavljenom jučer.

Prodaja oglasnog prostora pala je u 2023. godini budući da su inflacija i više cijene energije smanjile budžete kompanija za oglašavanje.

Slabije rezultate u televizijskom oglašavanju nadoknadio je 7.3-postotni rast prihoda u izdavačkoj kući Penguin Random House, na 4.53 milijarde eura.

U procjenama za 2024. godinu izvršni direktor grupe Thomas Rabe naglasio je dobar početak u prvom kvartalu, uz kontinuirano slabljenje inflacije i oporavak kupovne moći građana, uključujući i Njemačku.

Uprava je istodobno snizila procjenu prihoda u 2026. godini, s 24 milijarde na 21 milijardu eura, ukazujući na prodaju Majorela i plan o prodaji RTL Nederland i regionalnog novinskog izdavača DDV Mediengruppe.