Na ovogodišnjoj dodjeli Grammyja Taylor Swift učinila je dvije stvari: oborila je rekord i najavila novi rekord (novi album: The Tortured Poets Department).
Ali prije svega toga, Swift je izvela kreativan marketinški i liderski potez koji bi mogao inspirisati vaše poslovanje, piše Financa.ba.
Počnimo s velikim prekretnicama:
Primivši novog Grammyja za album godine za svoj album Midnights, Swift je osvojila tu prestižnu nagradu četiri puta. Više nego bilo koji drugi izvođač u historiji. Osvojila je i nagradu za najbolji pop vokalni album — i tokom tog govora je najavila svoj nadolazeći album. Međutim, ranije tog dana, Swift i njen tim zadužen za društvene medije učinili su nešto intrigantno.
Zamijenili su naslovnu stranicu njene web stranice, taylorswift.com. Na stranici se našla jednostavna bijela pozadina s tekstom koji je izgledao kao poruka grešci od 14 riječi.
Odvijalo se u stvarnom vremenu. Ljudi su na internetu žustro razgovarali o tome što se moglo dogoditi.
Je li ovo bila ogromna tehnološka pogreška u najgorem mogućem trenutku za Swift?
Više se ljudi pridružilo internetskoj debati. Bilo je to poput stare poslovice da ništa ne privlači gomilu kao gomila.
Kružile su glasine: Možda je toliko obožavatelja posjećivalo taylorswift.com u potrazi za informacijama o tome hoće li Swift izdati novi album da su je srušili. Drugi su postavili očito pitanje: Zar u 2024. od svih ljudi makar Taylor Swift ne bi trebala imati web stranicu s lanom hostingom koji bi se trebao prilagoditi ogromnom porastu prometa?
U međuvremenu, hiljade su počele pokušavati dekodirati poruku o pogrešci i čak su u izvornom kodu stranice potražili tajne poruke, dijeleći sve online.
Naravno, nakon što je Swift primila svoju prvu nagradu i govorila o svom novom albumu The Tortured Poets Department, stranica je ekspresno ažurirana. Od tog trenutka prikazivala je naslovnicu albuma zajedno s detaljima poput datuma izlaska (19. aprila).
Ali tih nekoliko sati prije nastupa, Swift (i njezin tim) vodili su razgovor s njezinim obožavateljima i promatračima — i to su učinili ne rekavši ništa osim tih 14 riječi.
Korisna lekcija
Za dan ili dva većina će ljudi zaboraviti ovaj reklamni trik. Ali vi ga ne biste trebali zaboraviti.
Jer iako vjerojatno niste dobitnik Grammyja kao muzičar ili milijarder, vrlo vjerovatno vodite posao. A tu je i zabavna i korisna lekcija o tome kako ljude privlače priča i borba.
Sviđa im se ideja da je sve što radite izazovno i da se morate popeti na vrh planine da biste to ostvarili.
Čak ni vaši najveći obožavatelji, klijenti i dionici koji stvarno žele da uspijete, ne mogu skrenuti pogled kada se čini da biste mogli pasti.
Dakle, ako to možete učiniti vješto, dajte im priču. Pronađite način da vodite razgovor. I neka razgovor bude o vama i o tome hoćete li uspjeti ili nećete. Smislite vlastitu verziju 14 riječi na web stranici koje sugerišu da možda stvari nisu tako jednostavne kao što ste se nadali da će biti. I uvucite ih u raspravu o tome možete li uspjeti.
Bonus bodove ćete dobiti ako to možete napraviti na način da vaši superfanovi imaju osjećaj da su uključeni prije svih ostalih. Ali u konačnici, upotrijebite trik da ih vodite, i da vodite sebe, tačno tamo gdje se trebate naći.