brojne kritike

Kampanje koje su zgrozile javnost

Autor: Biznis.ba
Kampanje koje su zgrozile javnost
Foto: Ilustracija

Zahvaljujući društvenim mrežama, samo jedna nepromišljena kampanja brend danas dijeli od nepovratno ukaljane reputacije.

Nedavno je javnost šokirala Zarina kampanja koja je, po mišljenju mnogih, prikazivala scene stradanja u Palestini i uprkos objašnjenju kako je ista nastala ljetos, trajno su izgubili veliki broj kupaca, a cijeli incident bio je popraćen nizom manjih protesta i općim negodovanjem javnosti. Pogledajte koji su još brendovi neopreznim plasiranjem naizgled kreativnih ideja zaslužili kritiku kupaca.

Zara
Zara se često nalazi na udaru kritika javnosti zbog, prije svega, neodržive proizvodnje i uvjeta proizvodnje u kojoj često sudjeluju djeca i potplaćeni radnici. Najviše prašine podigla je nedavno kada je puštena kampanja koja ima negativnu konotaciju i sličnosti s aktuelnim stanjem u Palestini. Nakon što su korisnici na društvenim mrežama počeli pozivati na bojkot, Zara je uklonila kampanju te pružila izvinjenje koja je, po mišljenju mnogih, nedostatna.

Balenciaga
Jedan od omiljenih high-end modnih brendova prošle se godine našao na udaru kritika nakon što je izbacio kolekciju torbica za djecu koja su bila, malo je reći, šokantna. Plišani medvjedići bili su odjeveni u lance i kožu koja je asocirala na igračke za odrasle što je djelovalo kao potpuno neprimjereni artikl za oglašavanje dječje kolekcije. Nastavak skandala uslijedio je kada su u posve drugoj kampanji prikazali Nicole Kidman u uredu, a na stolu su bili papiri vezani uz tužbu za seksualno zlostavljanje djece. Ovaj drugi skandal možda je prošao ispod radara, ali skandal s medvjedićima stavio ih je na listu otkazanih brendova.

View this post on Instagram

A post shared by Diet Prada ™ (@diet_prada)

H&M
Iako nisu skloni neobičnim kampanjama, često su na meti prozivki zbog načina proizvodnje odjeće te uslovima iste. No, 2018. godine napravili su jednu nesmotrenu kampanju koja ih je skupo koštala. Između raznih fotografija modela u njihovoj odjeći, pronašla se i fotografija tamnoputog dječaka s majicom na kojoj je pisalo: “Coolest monkey in the jungle”. Logično, kampanja je neprimjerena, a sam odabir modela i majice ispao je rasistički.

Burberry
Čak se i ovaj renomirani brend našao na meti kritika i to zbog jednog modnog dodatka koji su prezentirali na sedmici mode 2019. za kolekciju jesen / zima. Ono što se na prvu čini kao vrlo neobična ogrlica za vrat, zapravo izgleda identično kao uže za vješanje. Sama činjenica da je riječ o ogrlici koja je tada i nošena oko vrata, dodatno je naglasilo negativnost ove situacije. Postavlja se pitanje kako je moguće da nitko unutar njihovog tima nije pomislio na sličnost i kritike koje to može izazvati, kao i negativne emocije kod osoba koje su sklone suicidu.

View this post on Instagram

A post shared by NIVEA (@nivea)

Dove
Iako je Dove poznat kao brend koji slavi i podržava različitost, 2017. godine našao se na meti kritika zbog kampanje na Facebooku. Kampanja koja je bila nezgodno namontirana, prikazivala je kako tamnoputa žena skida majicu te postaje bjelkinja. Riječ je o njihovoj kampanji za gel za tuširanje kojom je brend izazvao bijes šire zajednice jer je protumačena kao rasistička. Izvorni video bio je nešto detaljniji i prikazivao je kako žene različitih rasa upotrebljavaju Dove gel za tuširanje.

Kampanja koje su zgrozile javnost i pozivale na bojkot brendova ima puno više, no u ovim istaknutim primjerima možemo primijetiti kako je ponekad riječ o potpuno neprimjerenim proizvodima ili kampanjama, poput onih od Zare i Balenciage. Dok je, s druge strane, ponekad riječ o neprilagođenosti za tržište ili nepromišljenom slanju dvosmislenih poruka.