Korisne dikusije

Mediji kao ključni partner u promociji pozitivnih priča u privredi BiH

Autor: E.Š.
Mediji kao ključni partner u promociji pozitivnih priča u privredi BiH
Foto: Erna Šahbazović / EU4BusinessRecovery

Uspješan završetak projekta EU4BusinessRecovery, kojeg sufinansiraju Evropska unija u vlada SR Njemačke obilježen je susretom sa medijima, koji su proteklih godina kao bitni partneri projekta informisali javnost u lokalnim zajednicama BiH s mnoštvom pozitivnih priča krajnjih korisnika - bh. preduzeća. 

Vodile su se korisne diskusije, usmjerene ka tome na koji način i dalje sarađivati i učiniti pozitivne priče započete projektom održivijim i vidljivijim. Novinari iz Bihaća, Brčkog, Banjaluke, Trebinja i Sarajeva istakli su značaj osluškivanja potreba medija i daljnjih edukacija kada je u pitanju komuniciranje o bh. privredi i različitim procesima njenog osnaživanja. U Europe House u Sarajevu otvorena je i izložba koja prikazuje uspjehe projekta te predstavlja dodatni izvor inspiracije za budućnost. Osnovni cilj projekta bila je osigurati kontinuitet poslovanja bh. preduzeća uprkos krizi prouzrokovanoj pandemijom Covid-19 i njenim posljedicama.  

Ferdinand Koenig, šef komunikacija/glasnogovornik Delegacije Evropske unije u BiH/Ureda specijalnog predstavnika Evropske unije u BiH, u pozdravnim riječima je istakao: „Često govorimo da je EU najveći investitor i donator u BiH, budući da je u posljednjih 10 godina investirano 2 milijarde EUR i rezultati tih ulaganja su vidljivi. Brojevi jesu bitni, ali je novinarima daleko bitnija priča, npr. majka koje je osnovala svoj biznis, te smo zahvalni partnerima za organizaciju događaja na kojem ćemo čuti te priče. Evropski put je najvažniji strateški cilj za BiH i to je zajednički cilj političkih strana bitan i za prosperitet i stabilnost BiH. Kako je Evropska Unija osnovana kao projekat za mir, važno nam je da takva BiH, sa slobodnim medijima, bude članica Unije. 

EU4BusinessRecovery pomogao je bh. privredi u različitim sektorima, rezultirajući brojnim uspjesima. Tako je Snežana Tomašević iz GIZ-a pojasnila kako su radili u dvije oblasti, a to su metalno-drvni izvozno orijentisani sektori i turizam, te pobliže predstavila rezultate iz domene turizma, gdje je između ostalog kreirano preko 170 novih radnih mjesta, te doprinos u zelenoj tranziciji preduzeća, razvoju help desk platformi, ističući sektor metal/drvo gdje je pored preko 290 novih radnih mjesta posebno impresivan podatak o rastu međunarodne baze kupaca za čak 97%.

Rezultate je predstavila i Jesenka Hadžajlija iz MOR-a koja je istakla rezultate MOR-a u sektoru proizvodnje tekstila, odjeće, kože i obuće, gdje je u 29 preduzeća sačuvano više od 2000, te otvoreno 290 novih radnih mjesta. Posebno je istakla tehnički paket pomoći koji je pomogao da se efikasnije odgovori na izazove pandemije i putem kojeg je preduzećima omogućen izlazak na strana tržišta. U sektoru poduzetništva, registrirano je 137 novih biznisa, uz korištenje specifične metodologije uspostavljanja lokalnih partnerstava.

Željka Vidović iz UNDP-a predstavila je dostignuća iz specifične oblasti poljoprivredno-prehrambenog sektora i ruralnog razvoja gdje su podržali odgovor poduzeća na zakonske zahtjeve iz domene zaštite na radu. Naglasila je bitnu ulogu koju su u projektu igrale zadruge koje su pružile podršku poduzećima koja nisu imala dovoljne kapacitete te je zahvaljujući toj saradnji više od 400 preduzeća poboljšalo svoj lanac opskrbe, kao i pionirski poduhvat digitalizacije koji je rezultirao s 27 uspješnih projekata predstavljenih na dva godišnja AgriTech samita.

Priču preduzeća Alternativa d.o.o. iz Sarajeva s prisutnima je podijelila Irma Bećković. Zahvaljujući podršci koju su dobili, Alternativa je u periodu globalne krize opstala te stvorila nove prilike i ispunila nove zahtjeve. Danas poduzeće ima certificirane proizvode iz oblasti građevinske limarije koji konkurišu na svjetskom tržištu, a uz pomoć projekta opremili su i savremenu laboratoriju. Posebno je istaknuta podrška projekta promociji Alternative što je uveliko pomoglo prepoznatljivosti na tržištu.

Predstavnici medija iskazali su interes za daljnjim praćenjem ove teme te želju da kroz različite edukacije i istraživački rad budu uključeni u rad s organizacijama i krajnjim korisnicima, ističući neophodnost pristupa svim relevantnim informacijama putem web platforme www.eu4business.ba

Projekat vrijedan 13,7 miliona eura- EU4BusinessRecovery, koji sufinansiraju Evropska unija i Savezna Republika Njemačka, a zajednički provode GIZ, ILO i UNDP, znatno je utjecao na smanjenje posljedica izazvanih pandemijom Covid-19 na poljoprivredna i turistička mikro, mala i srednja preduzeća kao i na preduzeća u metalnom i drvnom sektoru, sektoru proizvodnje tekstila, odjeće, kože i obuće, te na preduzetnike i poljoprivrednike. Zahvaljujući ovoj podršci osiguran je kontinuitet poslovanja preduzeća i osnivanje inovativnih start-upova što je sačuvalo postojeća i osiguralo nova radna mjesta, a time i smanjilo negativne socijalne posljedice poput nezaposlenosti, siromaštva ili migracije. 

(Biznis.ba)