google

Reklama za Olimpijske igre mora biti uklonjena

Autor: Biznis.ba
Reklama za Olimpijske igre mora biti uklonjena
Foto: Screenshot/Youtube

Google više neće emitovati reklamu za Olimpijske igre koja prikazuje dijete koje koristi vještačku inteligenciju da napiše pismo obožavaocu.

Google postupno ukida reklamu za Olimpijske igre za svog četbota Gemini, kojeg pokreće veštačka inteligencija, nakon što je dobio velike kritike zbog toga što je u njoj pokazao da otac koristi vještačku inteligenciju kako bi pomogao svojoj ćerki da napiše pismo svom omiljenom sportisti. U reklami od 60 sekundi, koja je još uvijek dostupna na YouTube-u, otac koristi Gemini kako bi napisao pismo olimpijskoj zvijezdi Sydney McLaughlin-Levrone, u ime svoje male kćerke.

"Ona želi da pokaže Siydney malo ljubavi i ja sam prilično dobar sa rečima, ali ovo mora da bude kako ono pravo, kaže tata u reklami. "Dakle, Gemini, pomozi mojoj kćerki da napiše pismo u kojem će reći Sidni koliko je inspirativna. Reklama se završava riječima: "Mala pomoć od Gemini-ja".

Portparol Google-a je za CNBC rekao da, iako je reklama testirana mnogo prije nego što je emitovana, "s obzirom na povratne informacije, odlučili smo da postepeno uklonimo reklamu iz naše rotacije na Olimpijskim igrama". Portparol je dodao da je cilj reklame bio da se stvori autentična priča koja će proslaviti tim SAD. "Vjerujemo da vještačka inteligencija može biti odlično sredstvo za unapređenje ljudske kreativnosti, ali ga nikada ne može zamijeniti", dodali su, prenosi B92.

Reakcija odražava šire debate oko uloge vještačke inteligencije u kreativnim procesima i njenog potencijalnog uticaja na kvalitet ljudskog izražavanja. Kako tehnologije vještačke inteligencije nastavljaju da napreduju, kompanije se suočavaju sa sve većom kontrolom ne samo oko toga kako prikazuju i promovišu ove alate, već i oko korištenja rada kreativnih profesionalaca bez dozvole za obuku AI modela.

Odmah nakon emitovanja ove reklame redale su kritike na društvenim mrežama, a mnogi naglašavaju da je ovo samo još jedan dokaz koliko velike tehnološke kompanije nisu povezane za stvarnim svijetom i stvarnim ljudima. "Zašto bi neko pokušao da zamijeni dječju kreativnost i iskrenost riječima koje je napisao računar?", bio je jedan od komentara s kojim se slažu brojni ljudi na društvenim mrežama.