marketing

SAD: Električna vozila tema kampanje za predsjedničke izbore

Autor: Biznis.ba
SAD: Električna vozila tema kampanje za predsjedničke izbore
Foto: Unsplash

Pretendent na mjesto predsjednika SAD Donald Trump kaže da je politika vlade predsjednika Joea Bidena da promoviše električna vozila (EV) „radikalan plan“ koji bi ubio privredu u državama SAD koje se bave proizvodnjom automobila.

Republikanski saveznici u naftnoj industriji potrošili su milione na reklame u kojima se kaže da će se poreske inicijative predsjednika Bidena za kupovinu EV pretvoriti u toliki dug da će „Amerikance koštati slobode“.

Za glasače oko potpuno električnih vozila je praktičnija, kao što je način punjenja baterija jer mnogi parkiraju automobile na ulici jer nemaju garažu.

Trump, pretpostavljeni republikanski predsjednički kandidat, i drugi kažu da je Bidenovo zalaganje za EV nepravedno za potrošače i predstavlja pretjerano djelovanje vlade demokrata koja će na kraju biti odgovorna za to što radi.

Demokrate su bile manje glasne i više nijansirane, zagovarajući Bidenove ciljeve smanjenja uticaja na klimu, istovremeno promovišući domaću tehnologiju u odnosu na konkurenciju iz Kine.

Sama oblast Tolida je važna za to pitanje. To je automobilski grad koji prelazi sa motora sa unutrašnjim sagorijevanjem na električne, poput susjednog Michigena, predsjedničke države koja je sinonim za automobilsku industriju.

Tolido ne proizvodi samo džipove – od Drugog svjetskog rata, već je i dom rafinerija nafte koje snabdijevaju benzinom širom Srednjeg zapada i dom proizvođača dijelova za vozila na benzin i dizel, prenosi Autoblog rs.

Tu ljudi kažu da će im cijena benzina i namirnica biti važniji od električnih vozila kada budu glasali. Ali tokom intervjua sa ljudima širom političkog spektra, mnogi su bili skeptični prema vozilima i kritični prema poreskim kreditima demokratskog predsjednika.

Grupa naftne industrije potrošila je oko 16 miliona dolara na reklamiranje kritikujući Bidenovu politiku promocije EV. Oglasi se emituju u sedam država gdje je neizvjesno ko će na predsjedničkim izborima dobiti najviše glasova i u Montani, državi koja je naklonjena republikancima.

Bidenov sveobuhvatni Zakon o smanjenju inflacije iz 2022. je stvorio poreske kredite za kupce električnih vozila, a to je posebo važno u ovoj, izbornoj godini.

Taj akt ima za cilj da se delimično bori protiv klimatskih promjena tako što će dati poreski kredit od 7.500 dolara za prodaju novih električnih vozila da bi se išlo ka predsjednikovom cilju da EV vozila budu 50 posto prodaje svih novih vozila do 2030.

Za republikance problem je promjena pravila koju je predložio Biden da bi se omogućilo da se kvalifikuju za kredit EV koja se proizvode u Sjedinjenim Državama, ali sadrže komponente kineske proizvodnje.

To će omogućiti Kini da se infiltrira u američki lanac snabdijevanja automobilima, o trošku američkih poreskih obveznika – kažu kritičari i dodaju da američki poreski dolari treba da podrže američku proizvodnju i američke radnike, a ne da obogate kineske kompanije.

Biden je posjetio fabrike električnih vozila i sa širokim osmijehom sjeo u novi električni „Kadilak“ na Salonu automobila u Detroitu.

Bidenova kampanja napominje da je predsjednikova politika usmjerena na premještanje radnih mjesta u proizvodnji EV jer su mnoga ostavljena u Kini baš tokom Trumpove administracije, te ih treba vratiti u SAD.

„Donald Trump bi radije lagao o politici predsjednika Bidena nego da se suoči sa sopstvenom izdajom srednje klase“, rekao je portparol Bidenove kampanje Amar Musa u saopštenju. „Predsjednik Bidenn želi da se budućnost proizvodnje automobila izgradi u Americi, a ne u Kini“, dodao je on.

Po anketi Associated Press-NORC Centra za istraživanje javnih poslova sprovedenoj u aprilu, relativno mali udio Amerikanaca – manje od 30, vidi korist od električnih vozila za sebe lično, za privredu ili automobilsku industriju SAD.

Jedni kažu da nisu zainteresovani da kupe EV dok ne budu mogli da putuju bez čestih zaustavljanja radi dugotrajnog punjenja baterije, a drugi su rekli da su ta vozila skupa, čak i s poreskim kreditom.

Reklo bi se da nedostaje objedinjujući poziv Amerikancima da prihvate novu tehnologiju, slično cilju predsednika Johna F. Kennedya da s ode na Mjesec 1961. godine već u toku u toku te decenije – rekao je veteran među stratezima demokrata Joel Benenson, koji je bio viši savjetnik u predsjedničkim kampanjama Baraka Obame i Hillary Clinton.

„Niko ne priča inspirativnu priču o EV. Dakle, treba razvijati tu priču i šta će to značiti za Ameriku u budućnosti“ rekao je Benenson i dodao: „A to bi mogao biti moćan narativ“.