Kreativna ideja

Turističke pritužbe pretvorene u promotivnu kampanju Zagreba

Autor: Biznis.ba
Turističke pritužbe pretvorene u promotivnu kampanju Zagreba
Foto: X.com

Kreirana od strane hrvatske agencije Šanavala u saradnji sa Turističkom zajednicom grada Zagreba i Gradom Zagrebom, kampanja mapira emocionalnu realnost pretjerano naplaćenih vožnji, pretvarajući stvarnu frustraciju putnika u jednostavan poziv na sigurnije, provjerene taksi usluge.

Ranije ove godine, priča iz Zagreba postala je vijest širom Hrvatske: posjetitelju s Novog Zelanda naplaćeno je nevjerovatnih 1506 eura za dvokilometarsku vožnju taksijem. Nije dugo trebalo da se priča proširi društvenim mrežama. Grad je odlučio reagovati i javnu frustraciju pretvoriti u kreativnu kampanju.

Kreativna ideja oslanja se na ključni uvid: ako nešto djeluje sumnjivo tokom vožnje taksijem, vjerovatno i jeste. Oklijevanje, zbunjenost i tiho, a mentalno “Šta je ovo…?” koje se javi kada jednostavna vožnja prestaje biti jednostavna, pretvoreni su u jasnu, direktnu poruku o javnoj sigurnosti. Kampanja je postavljena na ključne gradske tačke koje često posjećuju turisti: aerodrome, tramvajska, autobusna i taksi stajališta.

Umjesto da prikaže put kao jednostavnu liniju od tačke A do tačke B, ruta se lomi u prepoznatljive izraze: “WTF”, “OMG”, “SCAM”, hvatajući iskrene reakcije koje putnici često imaju kada nešto krene po zlu. QR kod na vizualima vodi direktno na zvanične gradske smjernice, koje uključuju kako prepoznati licencirane vozače i koje su standardne cijene taksija, piše Media Marketing.

“Željeli smo zaštititi iskustvo po kojem je Zagreb poznat,” poručuju iz Turističke zajednice grada Zagreba, a gradonačelnik Zagreba dodaje: “Većina zagrebačkih taksista je poštena, ali negativna iskustva su stvarna, i ono što možemo učiniti jeste informirati i podizati svijest među našim građanima i turistima, potičući ih da pitaju koje su uobičajene cijene taksija i šta se smatra prevarom.”

Kampanja djeluje kao prijateljski podsjetnik u trenutku kada je najvjerovatnije da će neko uzeti taksi: izlazeći iz dolaznog terminala, prolazeći kroz stanice ili napuštajući važne gradske lokacije. Svaki vizual funkcioniše i kao pametna komunikacijska poruka i kao javno servisno obavještenje, ono koje koristi gradu, njegovim licenciranim vozačima i globalnim posjetiocima. Jer u gradu koji svake godine dočekuje milione posjetitelja, transparentnost zaista jeste važna.

Za kreativni tim Šanavale, kampanja dokazuje da snažna i iskrena poruka može dobro funkcionisati čak i unutar institucionalnih brendova kada je cilj zaštititi ljude, a ne uljepšavati realnost. Istina, prevare se dešavaju. Ali uz pravo znanje i pažljivo oko, stići ćete tamo gdje želite, bez da vas neko “odveze” u pogrešnom smjeru. Za Grad Zagreb, kampanja označava promišljen zaokret ka komunikaciji u realnom vremenu i podsjeća svoje građane da cijena taksija nije uvijek fer!