Zeleni marketing obmanjuje putnike, tri poznate aviokompanije pod istragom EU
Air France, njegov nizozemski ogranak KLM i Lufthansin Brusells Airlines potvrdili su danas da istragu Evropske komisije o zelenom marketingu, koji putnike pokušava uvjeriti da su aviokompanije ublažile utjecaj letova na okoliš.
Evropska komisija objavila je u utorak da je sa skupinom evropskih regulatora za zaštitu potrošača pokrenula istragu kako bi utvrdili je li 20 avioprijevoznika obmanjivalo putnike neutemeljenim tvrdnjama o ekološkim posljedicama letova.
EK je istragu pokrenuo u saradnji s regulatorima Belgije, Nizozemske, Norveške i Španjolske, ali glasnogovornik nije želio navesti koji su avioprijevoznici pod povećalom, uz obrazloženje da je provjera tek u preliminarnoj fazi.
Što moraju napraviti avionske kompanije?
Avionske kompanije moraju jasno navesti u kojoj se mjeri tvrdnje da se emisije ugljičnog dioksida iz letova mogu 'amortizirati' klimatskim projektima i upotrebom održivih goriva mogu potkrijepiti konkretnim znanstvenim dokazima, upozorio je Bruxelles, prenosi Index hr .
"Ako želimo odgovorne potrošače, moramo im pružiti tačne informacije... Oni zaslužuju točne i znanstvene odgovore, a ne nejasne ili lažne tvrdnje", navela je povjerenica EU za vrijednosti i transparentnost Vera Jourova u izjavi.
"Air France potvrđuje da je primio pismo Evropske komisije. Kompanija ga trenutno analizira i proučit će koje korake sada mora poduzeti", rekao je glasnogovornik francuskog avioprijevoznika.
Grupa Lufthansa istaknula je u priopćenju da ozbiljno shvaća svaki prigovor i pozorno ga analizira. Glasnogovornik KLM-a također je potvrdio da su dobili pismo Komisije.
Imena ostalih prijevoznika pod istragom zasad nepoznata
Udruga prijevoznika Airlines za Europu (A4E) istaknula je u izjavi da joj je poznato da su jasne informacije o održivosti važne, napominjući ipak da se propisi u EU trenutno "uvelike razlikuju od zemlje do zemlje i da su još u fazi izrade".
Imena ostalih prijevoznika pod istragom zasada nisu poznata.