Izvrsni rezultati

JPMorgan sada vrijedi više od tri najveća rivala zajedno

Autor: Biznis.ba
JPMorgan sada vrijedi više od tri najveća rivala zajedno
Foto: JPMorgan

JPMorgan Chase & Co. nastavlja da se sve više distancira od svojih ključnih konkurenata.

U prvoj polovini godine, tržišna vrijednost ove banke premašila je zbirnu vrijednost tri najveća rivala — Bank of America (BofA), Citigroup i Wells Fargo. U tom periodu, JPMorgan je ostvario 30 milijardi dolara profita, što je više nego dvostruko u odnosu na najbližeg konkurenta, a dodatno je povećao prednost u prihodima od investicionog bankarstva u odnosu na Goldman Sachs Group Inc. i Morgan Stanley.

U posljednjim godinama, Wells Fargo je bio ograničen regulatornom mjerom o maksimalnoj imovini, Citigroup prolazi kroz bolnu reorganizaciju, dok Bank of America trpi gubitke zbog obveznica s niskim prinosima kupljenih prije rasta kamatnih stopa, prenosi Investitor me. U međuvremenu, JPMorgan je preuzeo First Republic Bank po povoljnoj cijeni i sada je najveća američka banka sa bilansom većim za čak trilion dolara u odnosu na sljedećeg konkurenta, pretvarajući ono što je nekad bilo tijesno tržište u arenu kojom dominira jedna institucija.

Ipak, izvršni direktor Džejmi Dajmon upozorava da se konkurencija ne smije potcijeniti:

„Svi naši veliki bankarski rivali ponovo rastu i šire se. Tu su i fintech kompanije koje su izuzetno sposobne i pametne, i koje žele da preuzmu značajan dio našeg posla“, rekao je Dimon u utorak tokom predstavljanja rezultata. „Veoma smo oprezni da ne proglasimo pobjedu prerano i da ne pomislimo kako nam ovakvi prinosi pripadaju zauvijek.“

Zaista, situacija se djelimično mijenja. Wells Fargo više nema ograničenje na rast aktive, Citigroup je zabilježio najveći kvartalni prihod u više od decenije, a Goldman Sachs je dodatno učvrstio poziciju lidera u trgovanju akcijama. Podrška Trumpove administracije industriji kriptovaluta ponovo je dala vjetar u leđa nekim novim igračima.

„Ne znam zašto bi neko preferirao stabilni coin umjesto običnog plaćanja“, rekao je Dimon, „ali fintech kompanije su veoma pametne. Traže načine da kreiraju bankovne račune, uđu u sisteme plaćanja i programe lojalnosti — i moramo to imati na umu.“