najmanje u prodavnicama

Amerikanci najviše troše na putovanja i zabavu

Autor: Biznis.ba
Amerikanci najviše troše na putovanja i zabavu
Foto: Unsplash

Američki potrošači manje troše u prodavnicama, zbog visokih cijena, ali su i dalje spremni da potroše na zabavu i putovanja. Kompanija Disney prijavila je porast prihoda u svojom parkovima u tekućem kvartalu za 11 posto u odnosu na prethodnu godinu. Posjećenost je porasla u njihovim američkim odmaralištima, iako nije visoka kao odmah nakon pandemije.

„Rezervacije ukazuju na zdrav rast poslovanja, tako da se svakako osjećamo dobro u pogledu prilika za nastavak snažnog rasta“, rekao je Hugh Johnston, glavni finansijski direktor kompanije Disney, prenosi CNN.

Iako medijski konglomerat usmjerava pažnju na svoj posao streaminga, također preduzima korake da unaprijedi svoj portfolio tematskih parkova. Disney planira da prenese iskustvo tematizovano na temu „Avatara“ u Diznilendu u Californiji i proširuje Magic Kingdom na Floridi kao dio investicije od 60 milijardi dolara u parkove, krstarenja i doživljaje tokom narednih 10 godina.

Drugi ključni igrači u industriji putovanja također su izvjestili sličan trend zarada ove sezone. Amerikanci, posebno potrošači nižih primanja, smanjili su potrošnju u maloprodaji, dok inflacija roba prevazilazi rast plata. Čak su i postali štedljiviji u trošenju na iskustvene aktivnosti poput izlazaka u restorane, birajući umjesto toga da jedu kod kuće.

Čuveni Starbucks izgubio je oko 16 posto berzanske vrijednosti nakon objavljivanja rezultata za prvi kvartal. Tyson Foods, glavni američki dobavljač govedine, svinjetine i pilećeg mesa izgubio je oko devet posto vrijednosti, a Yum, vlasnik brenda KFC, zabilježio je pad vrijednosti od šest posto, prenosi Monde.

Objašnjenje je da su američki potrošači, iscrpljeni kumulativnom inflacijom koja je dostigla 20 posto od kako je Joe Biden stupio na predsjedničku dužnost, počeli da stežu kaiševe. Ovi koncerni, doduše, pate i od stagnacije u Kini, snažnog dolara i rata na Bliskom istoku. Međutim, prvi put od krize izazvane Covid-19, čini se da potrošnja jenjava u SAD.

Međutim, potražnja za putovanjima i dalje ostaje snažna i očekuje se da će se povećati u narednim mjesecima.

„Potražnja i dalje ostaje jaka, a mi očekujemo rekordnu proljećnu i ljetnju sezonu putovanja. Osnovni potrošači Delte se nalaze u zdravom položaju, a putovanje ostaje glavni prioritet u kupovini“, rekao je izvršni direktor avio-kompanije Delta Air Lines Ed Bastijan. United Airlines je takođre u aprilu saopštio da očekuje da će i avio-kompanija i celokupna industrija prijaviti rekordnu putničku potražnju tokom leta.

Lanac hotela Marriott International povećao je svoje smernice za cijelu godinu na bazi rezultata prvog kvartala objavljenim 1. maja. Kompanija je zabilježila rast globalnog prihoda po dostupnom smeštajnom kapacitetu od 4,2 posto u odnosu na prethodnu godinu.

„Naša prognoza za 2024. godinu pretpostavlja nastavak stabilne potražnje za putovanjima i nastavak trenutnih makroekonomskih trendova“, rekla je Ketrin Oberg, glavna finansijska direktorica kompanije Marriott, tokom razgovora s analitičarima.

Ipak, neki izvršni direktori upozorili su da apetit za putovanjima ne odgovara procvatu viđenom neposredno nakon prestanka restrikcija uslijed pandemije korona virusa i da je podsticaj iz tog perioda u opadanju.

Još jedan izvor potencijalnih nevolja je neizvjesno ekonomsko okruženje. Uštede iz doba pandemije su potrošene, dok uporna inflacija i visoke kamatne stope tanje kućne budžete. Tržište rada pokazalo je izuzetnu otpornost kroz povećanja kamatnih stopa Federalnih rezervi, ali se ohladilo u aprilu.