Dnevno se skenira deset milijardi barkodova u cijelom svijetu. A od njihovog predstavljanja prije 50 godina, napravili su revoluciju u poslovanju.
Ali kako se potražnja za više informacija o proizvodima povećava, vrijeme je za novu revoluciju. Barem tako misli agencija za globalne standarde, GS1
Renaud de Barbuat, predsjednik i izvršni direktor GS1, gostujući na Euronewsu kazao je kako je, s ciljem pune implementacije krajem 2027. godine, GS1 je stvorio barkod sljedeće generacije. U biti, to je QR kod sa skrivenim barkodom.
Trgovci će moći skenirati QR kod kako bi pratili razine zaliha i rokove upotrebe, a potrošači će moći vidjeti više pojedinosti o sastojcima, opskrbnom lancu, upotrebi i recikliranju.
"Jedno skeniranje, beskrajne mogućnosti", ponosno je izjavio Renaud. GS1 već ima neke od svjetskih maloprodajnih divova uključenih u prijelaz na kod budućnosti. Kompanije kao što su Carrefour, Lidl, Procter and Gamble, L'Oreal, PepsiCo i Nestlé potpisale su zajedničku izjavu kojom podržavaju prelazak na QR kodove.
U konačnici uvijek postoji trošak s tranzicijom infrastrukture, ali Renaud je uvjeren da je to brzo ostvarivo za firme svih veličina i da će se uloženo brzo vratiti.
“Prvi mali trgovac na svijetu koji je usvojio QR kodove koje pokreće GS1 je delikatesna trgovina u Brazilu s tri trgovine. U dva mjeseca, uz podršku GS1 i pružatelja rješenja, implementirali su tehnologiju, a korist za njih bila je bolje upravljanje zalihama - smanjili su otpad za 50 posto'', rekao je prvi ćovjek GS1.
Osim poslovne učinkovitosti, GS1 se nada da će novi QR kodovi imati i pozitivan utjecaj na okoliš. Na primjer, proizvođači mogu implementirati QR kod tijekom svog sljedećeg redovnog redizajna proizvoda i smještajem svih informacija dostupnih putem QR-a na mreži, mogu se lako ažurirati u bilo kojem trenutku bez potrebe za ponovnim ispisom pakiranja proizvoda, prenosi Tportal. Vodovodna firma u Južnoj Koreji u potpunosti je uklonila plastične naljepnice sa svojih boca dodavanjem QR koda na čep boce.
“Vjerujemo da će s više informacija potrošači moći donositi pametnije odluke, a to će utjecati na proizvode i proizvodi će postupno postati održiviji”, rekao je Renaud.
Osim QR kodova razvijenih za maloprodaju, GS1 je koristio istu tehnologiju za zdravstvenu industriju, u onome što nazivaju GS1 data matricom.
"Imamo 70 zemalja u svijetu koje imaju propise koji zahtijevaju korištenje GS1 podatkovne matrice za identifikaciju farmaceutskih proizvoda ili medicinskih uređaja. Ne samo da štedite novac boljim logističkim procesima u bolnici, već možete poboljšati i sigurnost pacijenata jer točno znate koji je lijek tko dao kojem pacijentu. Dakle, imate potpunu sljedivost i u konačnici to pomaže u poboljšanju ishoda pacijenata'', naveo je Renaud.