Prema istraživanju koje je objavio portal howmuch.net, kompanija Amazon najvrijedniji je brend na svijetu, čija je vrijednost procijenjena na 221 milijardu dolara.
Portal howmuch.net objavio je grafički prikaz 100 najvrijednijih robnih marki na svijetu, a prilikom pravljenja ove rang liste korišteni su podaci organizacije Brand finance.
Analitičari su uzeli u obzir različite parametre za izračunavanje vrijednosti brenda, uključujući ulaganja u marketing, dionički kapital itd.
Na drugom mjestu rang liste najvrijednijih svjetskih brendova je Google sa vrijednošću od 160 milijardi dolara, slijedi Apple sa 141 milijardom dolara, Microsoft sa vrijednošću brenda od 117 milijardi dolara i Samsung sa 94 milijarde dolara. Na rang listi slijede bankarska grupacija ICBC, Facebook, Walmart i Huawei.
Prema ovom rangiranju, najjači evropski brend je Mercedes, koji je ukupno na 11. mjestu. Druge evropske kompanije pri vrhu liste najvećih svjetskih brendova su Volkswagen, BMW, Shell, Porsche, Deutsche Telekom, Ikea i drugi.
U ovom istraživanju posebno se naglašava da se vrijednost brenda razlikuje od tržišne vrijednosti kompanije. Tako na primjer, kompanija sa najvećom tržišnom vrijednošću na svijetu je saudijski naftni gigant Saudi Aramco, čija se tržišna vrijednost procijenjuje na 1.800 milijardi dolara.
Biznis.ba