Izvršni direktor kompanije Meta, Mark Zuckerberg, nadmašio je Jeffa Bezosa kao drugi najbogatiji čovjek na svijetu.
Prema Bloombergovom indeksu milijardera, Zuckerbergovo bogatstvo dostiglo je 206,2 milijarde dolara u četvrtak, nadmašivši neto vrijednost bivšeg izvršnog direktora i predsjednika Amazona, koja iznosi 205,1 milijardu dolara. Suosnivač Facebooka sada zaostaje za šefom Tesle, Elonom Muskom, za oko 50 milijardi dolara, pokazuje indeks.
Zahvaljujući svom udjelu od 13% u kompaniji Meta, Zuckerbergovo bogatstvo poraslo je za 78 milijardi dolara od početka godine, što je više nego kod bilo kog člana liste 500 najbogatijih ljudi koje prati Bloombergov indeks. Dionice kompanije Meta zatvorile su se na rekordnoj vrijednosti od 582,77 dolara u četvrtak, što predstavlja rast od oko 68% u odnosu na početak januara, kada su njene dionice trgovane po cijeni od 346,29 dolara.
Zuckerbergov uspon na drugo mjesto indeksa u četvrtak naglašava kako je njegovo lično bogatstvo raslo zajedno sa entuzijazmom investitora zbog porasta profita ove godine kod društvene mreže Meta.
Wall Street je konstantno davao podršku Meti tokom 2024. godine, jer je kompanija redovno izvještavala o kvartalnim prihodima koji su nadmašivali procjene analitičara. U julu je Meta saopštila da su joj prihodi u drugom kvartalu porasli za 22%, dostigavši 39,07 milijardi dolara, što je četvrti uzastopni kvartal u kojem je rast prihoda premašio 20%.
Meta je istakla da su njene značajne investicije u vještačku inteligenciju pomogle u poboljšanju performansi njenog sistema za online oglašavanje, što je jedan od razloga za rast prodaje. Kompanija je pretrpjela veliki udarac u svom online reklamnom sistemu 2021. godine, kada je Apple uveo ažuriranje privatnosti za iOS, što je oslabjelo njenu sposobnost praćenja korisnika na internetu. Meta je u februaru 2022. godine saopštila da će te promjene u privatnosti koštati kompaniju 10 milijardi dolara prihoda.
Krajem 2022. godine, Zuckerberg je uveo veliki plan za smanjenje troškova, koji se nastavio i naredne godine, što je na kraju rezultiralo gubitkom posla za 21.000 radnika Mete, ili približno četvrtinu radne snage kompanije.
Investitori su pozitivno reagovali na smanjenje troškova u Meti, dok se njen online oglašivački biznis počeo oporavljati, dodatno podržan masivnim kampanjama za digitalno oglašavanje od strane kineskih trgovaca Temu i Shiena.
Dok Meta i dalje troši milijarde dolara na virtuelne i proširene realnosti potrebne za podršku futurističkog koncepta metaverzuma, investitori su postali tolerantniji prema ovim ulaganjima sve dok je osnovni reklamni biznis kompanije zdrav.
Prošle sedmice, Meta je predstavila svoje Orion AR naočare, koje su dobile pozitivne recenzije od nekolicine ljudi koji su testirali prototip.