Šest kategorija proizvoda koji su sada jeftiniji nego prije pandemije
Otkada je svijet pogodila pandemija corona virusa tržište se nije skroz stabilizovalo, nema države na svijetu koja je uspjela da se spasi inflacije i rasta cijena.
Samo u SAD tokom 2022. inflacija je dostigla devet posto, pa iako se kako u Americi tako i u drugim zemljama svijeta od tada do danas smanjila – u SAD je trenutno na tri posto – cijene su i dalje nekih 20 odsto više nego prije pandemije.
Prema najnovijem indeksu potrošačkih cijena koje objavljuje Američki biro za statistiku, kako piše CNBC, postoji, međutim, nekoliko maloprodajnih kategorija, u kojima su cijene proizvoda niže nego ranije, prije pandemije.
Biro je poredio cijene iz juna 2024. sa junom 2019. i pokazalo se da je elektronika sada jeftinija nego ranije, tako i hardver dijelovi telefona, televizori, audio oprema, računari, određeno posuđe za kuhanje, igračke, igrice.
Svi dijelovi telefona koji nisu softver su sada jeftiniji za 51,4 posto, televizori za 31, 8 posto, audio oprema za 9,1 posto, a kompjuteri za 7,3 posto. Pojedino posuđe jeftinije je sada nego prije pet godina za 7,2 posto, dok cijene igračaka, igrica, kao i dječjih igrački za dvorište sada koštaju 4,3 posto manje nego 2019. godine.
Čak i kada je godišnja inflacija dostigla svoj vrhunac, cijene elektronike konstantno su bile u padu, navodi CNBC i dodaje da su analize pokazale da cijene pametnih telefona padaju, a da se u stvari dešava da potrošači dobijaju bolje, sofisticiranije proizvode po istoj cijeni, prenosi Nova ekonomija.
Zašto su televizori jeftini?
Cijene televizora nastavljaju da padaju, jer se dešava da proizvođači spuštaju cijene da bi ostali konkurentni i privukli pažnju potrošača.
„Čisto sa proizvodne tačke gledišta, zahvaljujući novoj tehnologiji troškovi proizvodnje se smanjuju, a u isto vrijeme to ne utječe na pad kvaliteta“, rekao je Andrew, direktor u kompaniji AlixPartners.
Tehnologija je postala prilično univerzalna i teško je takmičiti se na tržištu, a to se posebno odnosi na pametne televizore.
Proizvođači televizora, na primjer, imaju računicu da spuste cijene jer je to način da se uđe u kuću nekog potrošača. Kada se to uradi, onda je tu niz drugih stvari koje mogu dodatno da se naplate.
Jednom kada televizor povežete na internet i koristite sve mogućnosti koje pametni televizor ima – proizvođači raznih aplikacija i gadget mogu mnogo toga da saznaju o vašim navikama. Samim tim, znaju šta, kome i u kom trenutku mogu da ponude. I naravno, kako da zarade.