Veliki Fortune CEO Forum koji je održan prije nekoliko dana u Londonu okupio je preko 500 direktora evropskih kompanija.
Posebnu pažnju je privukao segment kada su rukovodioci navodili koja neočekivana pitanja postavljaju kandidatima tokom razgovora za posao. Lideri kompanija poput IBM-a i LinkedIn-a, koji su bili partneri Fortune događaja, uključili su se u razgovor.
Važno je kako razmišlja
Direktori su se odazvali i podijelili sa publikom širok spektar svojih najneočekivanijih pitanja za intervju.
Dejv Meken, glavni partner IBM-a za region EMEA, dotakao se teme koja je trenutno u centru pažnje kada je riječ o vještačkoj inteligenciji.
- Moram da vam kažem – sada uvijek pitam kandidate da li misle da smo u AI balonu ili ne - rekao je Meken. Ja čvrsto vjerujem da nismo, pa hajde da vidimo šta drugi misle.
Strana koju kandidat izabere nije važna, rekao je. Ključno je kako razmišlja dok brani svoj stav. To je test koji odlučuje ishod.
Još pitanja
Parminder Koli, direktor Shell UK-a, istakao je da prvenstveno želi da vidi kako će se sama uloga uklopiti u potrebe kandidata i koristiti mu. On pita kako su ih njihove vrijednosti oblikovale i zašto su zainteresovani za posao.
- Zanima me i posmatram kako će se lična svrha kandidata ispuniti dok bude radio u našoj organizaciji, na toj poziciji i kako se to uklapa - kaže on.
Drugi direktor je naveo da provjerava koliko dobro kandidat može da iskoristi resurse kompanije.
Su Djuk, direktorka LinkedIna za EMEA region, koristi pristup kompanije ogromnoj količini podataka o tome kako se svijet rada mijenja. Ona uvijek pita:
- Ako biste ujutro imali sve te podatke, kao i naše ekonomiste i data naučnike uz sebe, šta je jedna stvar koju biste željeli da uradimo sa tim grafikonima kako bismo ostvarili stvaran uticaj na živote radnika, kompanija i širu ekonomiju? - opisuje Djuk pitanje koje uvijek postavlja kandidatima.
Ni ovdje nema tačnog ili pogrešnog odgovora.
- Tražim ljude koji sanjaju na veliko, koji razmišljaju o ogromnom potencijalu svih tih podataka i uvida, i koji su istinski fokusirani na kreiranje uticaja i pokretanje promjena - rekla je Djuk.
Tu je bilo i veoma neočekivano, ali apstraktno pitanje, prenosi Ekapija.
Lilika Bek, potpredsjednica Sonova Group, kaže da kandidata pita kako bi objasnio igru tenisa desetogodišnjaku.
- Mislim da je to sjajno pitanje jer je pomalo neočekivano, ali otkriva koliko pojedinac umije da pojednostavi i jasno komunicira - kaže Bek.
Zašto je sve to važno?
Ako ova pitanja nešto pokazuju, to je da kandidati ne treba da pokušavaju da pretpostave šta će ih pitati na intervjuu. Ono što mogu da urade jeste da:
što bolje razumijju vrijednosti i proizvode kompanije,
jasno definišu kako se njihova svrha i vještine uklapaju u misiju organizacije.
To je ono što pravi razliku. To je ono što je danas veoma važno, a ne unaprijed naučeni odgovori – zaključila je poslovna evropska liderska elita na Fortune CEO Forum-u.