burne promjene

Tržište luksuzne robe stvorilo je vlastitu krizu i neće se oporaviti do 2027.

Autor: Biznis.ba
Tržište luksuzne robe stvorilo je vlastitu krizu i neće se oporaviti do 2027.
Foto: X.com

Svijet luksuza je skup, rijedak i vrlo tražen, ali također prolazi kroz burne promjene. Kina i Evropa će u budućnosti igrati manje uloge u globalnoj ekspanziji luksuzne industrije, a predviđa se da će sektor rasti za tričavih 1-3% između 2024. i 2027. godine, pokazuju nova istraživanja.

Usporena globalna ekonomija i oštre promjene u navikama potrošača nanose štetu luksuznim gigantima poput Keringa i LVMH-a, što mnoge navodi da se zapitaju; da li je luksuzna moda osuđena na propast ili je ovo samo faza?

Moglo bi biti i jedno i drugo – novii izvještaji Business of Fashion i McKinseyja opredviđaju usporavanje koje bi se moglo ostati još tri godine.

Očekuje se da će globalna stopa rasta luksuzne industrije biti samo 1-3% između 2024. i 2027. godine, pri čemu će Kina i Evropa, nekada centri luksuzne potrošnje, manje doprinijeti toj ekspanziji.

U međuvremenu, regije poput Bliskog istoka i Indije će procvjetati.

„Tokom faze rasta, industrija se strukturno transformisala i izloženost kupaca luksuzu je značajno porasla. Sada je vrijeme da se brendovi strateški resetuju kako bi povratili poželjnost, kreativnost i ekskluzivnost – kamen temeljac luksuza,” rekao je za Fortune Rahul Malik, direktor rasta i projekt menadžer u The Business of Fashion.

Fokus sa satova i odjeće na wellness i putovanja

Izvještaj, koji ispituje podatke s društvenih medija, ankete klijenata i intervjue s kupcima luksuznih proizvoda, očekuje da će se apetit za luksuzom umjesto satova i odjeće premjestiti na wellness i putovanja.

Promjenjivi afinitet prema luksuzu već je natjerao ljude da manje kupuju, što je rezultiralo pozitivnim rastom samo jedne trećine luksuznog sektora, pokazao je izvještaj Bain & Company u novembru.

Neki od trenutnih problema luksuzne industrije sami stvaraju. Kada je potražnja porasla prije nekoliko godina, kompanije su povećale proizvodnju i povećale cijene, pogoršavajući poziciju prodaje, prenosi Investitor me. Osim toga, rast industrije bio je vođen uglavnom cijenama, a ne povećanjem količine. Inovacija nije išla u korak s tim cijenama, smanjujući ukupnu privlačnost luksuzne robe tokom vremena.

Sada su čak i najveći potrošači u industriji, od kojih se očekuje da će doprinijeti do 80 odsto luksuzne potrošnje, odbiti potrošnju zbog povećanja cijena, navodi se u izvještaju State of Fashion.

Svježi broj butik brendova ili probojnih brendova unutar luksuznih giganata počeo je brzo da raste dok su kupci tražili druge opcije. Uzmite, na primjer, Pradu. Italijanska kompanija ostvarila je neviđenu prodaju zahvaljujući manjoj marki koju posjeduje — Miu Miu. Tokom trećeg tromjesečja 2024, prihodi Prade porasli su 18 odsto, dok je Miu Miu skočio čak 105 odsto.

To je ipak daleko od onoga s čim su se suočili drugi luksuzni igrači, kao što je LVMH, koji je zabilježio pad prodaje tokom istog kvartala. Kompanija je imala nekoliko svijetlih tačaka u selektivnim maloprodajnim segmentima – područja za koja se očekuje da će imati veću vuču unutar luksuza.

Sve u svemu, industrija ima mnogo toga da preispita. Rukovodioci luksuznih brendova imaju lošije izglede za ovu godinu zbog mogućih američkih carina, sporog tempa Kine u oživljavanju i troškovnih pritisaka na kompanije.

“Rukovodioci su s pravom pesimistični u vezi 2025. godine, koja bi trebalo da bude godina izazova za luksuzne lidere u odnosu na prethodne godine”, rekao je Malik, dodajući da će kupci morati da se “ponovo uvjere u vrijednost luksuza”.
Tihi luksuz

Nema sumnje: trebaće više truda da se privuku potrošači luksuza, dok oni umjesto robe preusmjeravaju potrošnju na vrhunska putovanja i wellness iskustva.

U međuvremenu, željeni kupci preispituju kako razmišljaju o luksuzu u trenutnom makroekonomskom okruženju.

“Tihi luksuz je značajan dio ovog trenda, naglašavajući potcijenjenu eleganciju, visokokvalitetnu izradu i bezvremenski dizajn preko otvorenog brendiranja ili blistavih logotipa. Luksuzne butik kuće su posebno dobro pozicionirane da otjelotvore tihi luksuz,” rekla je za Fortune Ida Palombella, ko-menadžerka globalne mode i luksuza u Deloitteu.

“Potrošači luksuza nakon pandemije pokazali su obnovljeni fokus na dodavanju dodataka kao brzom i efikasnom načinu osvježavanja garderobe, uz dodatnu popularnost dodataka”, rekla je ona, ukazujući na kaiševe, nakit i naočare za sunce.

Polovne stvari koje se prodaju po nižim cijenama na tržnicama polovne robe takođe bi mogle biti još jedan put do luksuznog tržišta.