Američki startup Mjautel, koji pomaže vlasnicima mačaka da pronađu provjerene čuvare za svog ljubimca, od osnivanja 2015. godine prikupio je skoro milion dolara kapitala i posluje sa profitom, uprkos tome što su psi u SAD znatno popularniji kao kućni ljubimci.
Mjautel je profitabilan i njegov bruto prihod od rezervacija za čuvanje mačaka raste iz godine u godinu po 50 posto, a firma u ovom trenutku ima više od 2.200 radnika koji su morali da zadovolje stroge kriterijume prilikom zapošljavanja.
Potencijalni zaposleni moraju da prođu šest krugova intervjua za posao dok im se ne dozvoli da se priključe timu, a vlasnica kompanije Sonja Pečavič u šali naglašava da je lakše ući na Univerzitet Harvard, nego postati dadilja mačaka u Mjautelu.
Kompanija je do sada odgovorila na više od 95.000 zahteva za čuvanje mačaka, prije svega u velikim američkim gradovima kao što su New York i Los Angeles, ali planira da se proširi i na manje gradove.
Pečavič navodi da je prikupljanje kapitala bilo teško pošto su ulaganja uglavnom fokusirana na pse kao na kućne ljubimce i mnogi investitori nisu shvatali zašto usluga čuvanja treba da bude usresređena samo na mačke, prenosi Bankar me.
U Sjedinjenim Američkim Državama 65,1 milion domaćinstava ima bar jednog psa naspram 46,5 miliona domaćinstava koje drži mačku kao ljubimca.
Osnivačica Mjautela smatra da mačke imaju posebne potrebe koje se razlikuju od potreba drugih ljubimaca i za sada uspijeva da zaradi na svojoj viziji, navodi se na portalu.