platforma

Airbnb na meti sve većeg broja njemačkih gradova

Autor: Biznis.ba
Airbnb na meti sve većeg broja njemačkih gradova
Foto: Unsplash

Airbnb je omiljena platforma za pronalaženje turističkog smještaja u gradovima. Cijena je obično povoljnija od hotelske. Ali, ta platforma ugrožava normalan stambeni prostor. Sada se javlja otpor.

Njemačka je ovog ljeta meka za ljubitelje muzike i nogometa: najprije je bilo Evropsko fudbalsko prvenstvo, a potom brojni koncerti, na primer, Taylor Swift ili Adele. Obožavatelji iz čitavog sveta putuju u Njemačku i tu naravno moraju negde i odsjesti.

Od toga najviše profitira platforma Airbnb. U gradovima poput Münchena, Gelsenkirchena ili Düsseldorfa, milioni turista su tijekom proteklih sedmica potrošili mnogo novca na hranu, piće i noćenja.

To donosi profit i njemačkim hotelima u kojima je u junu bilo tri posto više gostiju nego u istom mjesecu prošle godine.

Ingrid Hardtges, direktorica Njemačkog saveza hotela i restorana (DEHOGA), kaže da tu nije bilo neke nevjerovatne dobiti, „jer zbog jednog velikog događaja uvijek dolazi do pomicanja i premještanja drugih manifestacija“. Na primjer, za vrijeme Evropskog prvenstva je bilo manje kongresa i zasjedanja nego inače, a neka su odložena ili otkazana.

Airbnb nije imao takve probleme. Na platformi preko koje se iznajmljuju i privatni stanovi, posao je cvjetao. Za vrijeme velikih manifestacija smještaj koji se nudi preko Airbnba vrlo je tražen, između ostalog i zbog toga što gosti imaju mogućnost da sami kuhaju i tako uštede na hrani, prenosi SEEBbiz.

Upravo zbog te mogućnosti, potražnja za smještajem preko te platforme je u Münchenu, gdje je u juni Taylor Swift imala dva koncerta, u usporedbi sa julom prošle godine porasla za 600 posto. A u Gelsenkirchenu, gradu u Rurskoj oblasti za koji mnogi posjetioci ranije nisu ni znali, u vrijeme njena tri koncerta potražnja se povećala čak za 7.000 posto.

Falk Erfkampf i Niclas Kuhn, koji izdaju svoje stanove turistima preko Airbnba, kažu da to, naravno, dovodi do velikog povećanja potražnje u odnosu na ponudu i samim tim do mogućnosti povećanja cijena i više zarade.

„Uobičajeni promet po stanu kod nas iznosi između 2.500 i 3.000 eura. Za vrijeme Evropskog prvenstva smo imali stanove koji su ostvarili promet i od šest do sedam tisuća eura", kažu ti poduzetnici.

„Mi proučavamo tržište i pitamo se: gde je opterećenje najveće, koliko je stanova izdato na nekom području? Kolika je potražnja i kakvi su trendovi? I na osnovu toga prilagođavamo naše cijene", dodaje Erfkampf.

Kada je potražnja veća od ponude, turistima često ne preostaje ništa drugo nego potražiti smještaj u predgrađima. Ali, to često smeta lokalnom stanovništvu.

Jedna studija Njemačkog instituta za ekonomska istraživanja pokazala je da je povećanje stanarina jedna od posljedica cvjetanja tržišta turističkih apartmana, kao što je to slučaj sa Airbnbom. Jer, ako se sve više stanova koristi samo za iznajmljivanje turistima, dolazi do manjaka stanova za stanovanje. Zbog toga neki njemački gradovi razmišljaju o zabrani djelovanja Airbnba na svom području.