Amazon napada Shein i Temu, pokreće internetski diskontni izlog
Amazon je pokrenuo jeftini internetski izlog koji sadrži elektroniku, odjeću i druge proizvode po cijenama ispod 20 USD, u pokušaju da se takmiči s diskontnim trgovcima na malo koji sve više zadiru na teren diva e-trgovine.
U blog postu u srijedu, firma je rekla da će novi prodajni prostor Amazon Haul uglavnom sadržavati proizvode koji koštaju manje od 10 dolara i nude besplatnu dostavu za narudžbe iznad 25 dolara. Amazon planira slati proizvode kupcima iz SAD-a iz skladišta kojim upravlja u Kini, prema dokumentaciji koju je tvrtka dostavila prodavačima. Amazon je rekao da bi narudžbe za prijevoz mogle stići u roku od jednog do dvije sedmice.
Mnogi od dostupnih proizvoda na izlogu u srijedu sličili su tipovima artikala koji se obično nalaze na Sheinu i Temuu, platformama za e-trgovinu utemeljenim u Kini, koje su posljednjih godina postale sve popularnije.
Sheinovi glavni kupci su mlade žene koje privlači jeftina odjeća koja se prodaje na stranici. Temu nudi odjeću, dodatke, kuhinjske potrepštine i široku lepezu drugih proizvoda za kupce željne cjenkanja.
Temu i Shein često dobivaju kritike zbog utjecaja na okoliš ultrabrzog modnog poslovnog modela koji dvije firme slijede. Također su se suočili s nadzorom zakonodavaca i regulatora u SAD-u i inozemstvu zbog drugih pitanja, uključujući neke od proizvoda na njihovim platformama.
Amazonov novi prodajni izlog, koji je dostupan samo u njegovoj aplikaciji za kupnju i mobilnoj web stranici, sadrži nebrendirane proizvode, kao što je torbica za telefon i četka za kosu koji koštaju 2,99 dolara, te haljina bez rukava koja se prodaje za 14,99 dolara. Firma nastoji prenijeti svoju poruku o vrijednosti, bannerima na svojoj stranici reklamirajući "ludo niske cijene" i odjeću za aktivan rad "koja neće povećati vaš proračun".
"Pronalaženje izvrsnih proizvoda po vrlo niskim cijenama važno je za kupce, a mi nastavljamo istraživati načine na koje možemo sarađivati s našim prodajnim partnerima kako bi mogli ponuditi proizvode po iznimno niskim cijenama", Dharmesh Mehta, Amazonov potpredsjednik Svjetske prodajne partnerske usluge , stoji u priopćenju. "Još je rano za ovo iskustvo, a mi ćemo nastaviti slušati klijente dok ga usavršavamo i proširujemo u tjednima i mjesecima koji dolaze."
Da budemo sigurni, uvoz robe iz Kine uskoro bi mogao postati skuplji za Amazon. U septembru je Bidenova administracija rekla da se bori protiv jeftinih proizvoda koji se prodaju izvan Kine, što je potez osmišljen kako bi se smanjila ovisnost SAD-a o Pekingu, ali bi također mogao izazvati više cijene za američke potrošače koji su pohrlili u Shein i Temu, prenosi SEEbiz. Novoizabrani predsjednik Donald Trump također je predložio carine od 60 posto na robu iz Kine.