Društvena mreža X, nekadašnji Twitter, suočava se s opadanjem broja korisnika i povlačenjem oglasa velikih kompanija, osobito nakon reizbora Donalda Trumpa za američkog predsjednika čemu je pomogao X-ov vlasnik Elon Musk, pišu američki mediji.
Procjenjuje se da je u SAD-u dan nakon predsjedničkih izbora deaktivirano oko 115.000 računa na X-u. Poznate osobe i istaknuti brendovi odustaju od platforme navodeći kao razlog sve veću zabrinutost zbog nekontroliranog širenja dezinformacija, teorija zavjere i govora mržnje, kao
Korisnici X-a, navodi Hina, tvrde da je platforma prepuna botova i stranačkih reklama, uz svakodnevno uznemiravanje korisnika. Kažu da je takva praksa kulminirala kada je Trump ponovno izabran za predsjednika.
Prema evropskom Zakonu o digitalnim uslugama, društvene mreže dužne su transparentno i dosljedno izvještavati o broju aktivnih korisnika.
Prema izvještajima koje je X dostavio kao obveznik tog zakona, na kraju jula ove godine prijavljenih korisnika bilo je 67 miliona, uz još 39 miliona gostiju, što je ukupno 106 miliona korisnika u Evropskoj uniji.
Prošlog aprila X je imao 611 miliona prijavljenih globalnih korisnika, nakon čega je u sepembru ove godine pao na 588 miliona.
Pad broja korisnika najveći je u Americi i Ujedinjenom Kraljevstvu, a istraživanje firme YouGov iz augusta prošle godine pokazalo je da 42 posto dnevnih X-ovih korisnika ima negativno mišljenje o stranici, piše Forbes.
Prema X-ovom izvještaju, u 2021. godini – prije promjene vlasništva – prihod je bio veći od pet milijardi dolara, iako se firma suočavala s neto gubitkom od 221 miliona dolara, prenose Financije hr. Do 2023. X je prijavio godišnji prihod od 3,4 milijarde dolara, što je pad od 23 posto u usporedbi s prethodnom godinom.
Oglašavanje je primarni pokretač prihoda X-a od njegovih početaka. Samo u 2021. godini Twitter je prihodovao 4,5 milijardi dolara od oglašavanja, što je prema procjenama za dvije milijarde dolara više nego 2023. kada su ti prihodi bili 2,5 milijardi dolara.
Poznate marke poput Coca-Cole, Applea, Microsofta, Airbnba i Disneya uklonile su plaćene oglase s X-a nakon što je Musk, kako kažu, podržao jednu antisemitsku objavu, a druge firme koje su se povukle učinile su to zbog zabrinutosti u vezi govora mržnje i sadržaja povezanih s nacizmom na X-u, uključujući i Europsku komisiju, Comcast, IBM i Svjetsku banku.