udvostručenje

Dionice Xiaomija blizu rekorda na krilima potražnje za električnim vozilima

Autor: Biznis.ba
Dionice Xiaomija blizu rekorda na krilima potražnje za električnim vozilima
Foto: Arhiv

Xiaomi Corp. ubrzano se približava novoj najvišoj cijeni dionice svih vremena, nakon što je probio pretrpano tržište električnih vozila ponavljajući svoj prijašnji uspjeh s pametnim telefonima.

Njegove su se dionice ove godine nešto više nego udvostručile, nadmašivši globalne konkurente, zbog iznenađujuće brzog uspona firme na kineskom tržištu električnih vozila kako bi izazvala vodeće firme BYD Co. i Tesla Inc. Sljedeći veliki korak mogao bi se dogoditi dok se Xiaomi priprema za moguće ljetno lansiranje svoj sljedeći model, čisto električno sportsko terensko vozilo.

Ulagači se nadaju da će vidjeti sličnu putanju kao kada je Xiaomi lansirao svoj prvi pametni telefon 2011. i u roku od nekoliko godina narastao do rivala Apple Inc. i Samsung Electronics Co., čime je njegov osnivač Lei Jun postao milijarder u tom procesu. Xiaomijeve dionice koje kotiraju u Hong Kongu sada su udaljene oko 10% od svog vrhunca u 2021.

“Xiaomi je mračni konj,” rekao je Shuyan Feng, zamjenik generalnog direktora za upravljanje investicijama u Huatai Asset Management (Hong Kong) Co. “Kada je Lei Jun reklamirao Xiaomijev prodor od 10 milijardi dolara na tržište električnih vozila, došlo je do ozbiljnog diskontiranja dionica, i malo je ko vjerovao da će to zapravo uspjeti s obzirom na to koliko je ovo tržište konkurentno.”

Xiaomijeve dionice nadmašile su globalne pokazatelje proizvođača automobila i pametnih telefona usred mutnih izgleda za oporavak tržišta njihovih proizvoda, prenosi SEEbiz. Njegov snažan debi s električnim vozilima primjetan je u godini kada su se kineski skorojevići poput Nio Inc. i Li Auto Inc. borili s zabrinutošću oko izgleda potražnje, što je utjecalo na cijene njihovih dionica.

Xiaomi sa sjedištem u Pekingu izvijestio je o većem rastu prodaje od očekivanog za septembarsko tromjesečje, pri čemu posao s novim električnim vozilima čini oko 10% ukupnog prihoda. Firma je brzo napredovala koristeći marketinške mogućnosti i snažnu privlačnost među mladim potrošačima koju je kultivirala u pametnim telefonima.

Xiaomi je ove godine predvidio 130.000 isporuka za svoju limuzinu SU7, cilj koji je podigao dva puta. Vozilo je dostupno u devet boja i ima funkciju pametne vožnje plus povezani sistem za zabavu. Analitičari očekuju da će se ukupna prodaja firme više nego udvostručiti 2025. lansiranjem SUV-a YU7.

"Xiaomijevo EV poslovanje moglo bi prestići pametne telefone kao ključni pokretač rasta prodaje firme 2025.", napisao je analitičar Bloomberg Intelligence Steven Tseng u bilješci. Njegov sljedeći model "mogao bi potaknuti rast prodaje električnih vozila od 137% u 2025. zbog popularnosti većih vozila u Kini i povećanja kapaciteta u drugoj fabrici električnih vozila."