poteškoće

Dobit Alibabe ispod očekivanja, dionice tonu

Autor: Biznis.ba
Dobit Alibabe ispod očekivanja, dionice tonu
Foto: Ilustracija

Alibaba je iznevjerila očekivanja za junsko tromjesečje 2024. budući da se i dalje suočava s poteškoćama u svom osnovnom poslovanju e-trgovine usred rastuće konkurencije i opreznog kineskog potrošača.

Dionice Alibabe pale su oko 3,99% u 07:14 ujutro u trgovini prije tržišta u SAD-u.

Evo kako je Alibaba bila u junskom tromjesečju u odnosu na procjene LSEG-a:

Prihod: 243,24 milijarde kineskih juana (34,01 milijarda dolara) naspram očekivanih 249,05 milijardi juana.
Neto prihod: 24,27 milijardi juana naspram očekivanih 26,91 milijardi juana.

Prihodi su porasli 4% na godišnjoj razini, dok je neto dobit pala 29% na godišnjoj razini. Alibaba je rekla da je pad neto dobiti "prvenstveno posljedica smanjenja prihoda od poslovanja" i "povećanja umanjenja vrijednosti" svojih ulaganja.

Alibaba je nastojala ponovno pokrenuti rast nakon burne 2023. godine, kada je izvršila najveću reviziju korporativne strukture ikada. Nakon toga uslijedile su značajne promjene u rukovodstvu, s Eddiejem Wuom koji je u rujnu preuzeo dužnost izvršnog direktora.

Div e-trgovine bori se s opreznim kineskim potrošačima, zajedno s povećanom konkurencijom rivala kao što su JD.com i vlasnik Temu PDD.

Otkako je preuzeo vodstvo, Wu pokušava vratiti Alibabin temeljni posao e-trgovine u Kini na stabilne temelje, prenosi SEEbiz. Trenutno prolazi kroz prijelaznu fazu u kojoj se firma planira više usredotočiti na trgovce treće strane koji prodaju putem svojih platformi — Taobao i Tmall — u Kini, istovremeno smanjujući oslanjanje na svoju izravnu prodaju.

Wu je ranije rekao da firma namjerava izdati nove značajke monetizacije za svoje platforme za e-trgovinu koje bi trebale vratiti poslovanje Taobao i Tmall natrag na rast prema drugoj polovici 2025.

U junskom tromjesečju, prodaja Taobao i Tmall grupe, koja predstavlja Alibabino kinesko poslovanje e-trgovine, pala je 1% na godišnjoj razini na 113,37 milijardi juana.

Alibaba je rekla da je postigla "dvoznamenkasti" rast bruto vrijednosti robe u svom poslovanju Taobao i Tmall - brojka koja predstavlja vrijednost transakcija na njegovoj platformi. Alibaba je želio naglasiti da kupci koriste njezine stranice, iako ukupni prihod ostaje slab.

U međuvremenu, Alibabine inozemne firme za online kupnju, kao što su Lazada i Aliexpress, i dalje su svijetla tačka, s prodajom u međunarodnoj diviziji e-trgovine koja je porasla za 32% u odnosu na prethodnu godinu.