Ozbiljni konkurenti

Facebook omogućava zaradu kreatorima da bi ih odvukao s TikTok-a

Autor: Biznis.ba
Facebook omogućava zaradu kreatorima da bi ih odvukao s TikTok-a
Foto: Unsplash

TikTok je ozbiljna konkurencija, pa ne čudi što se izmišljaju novi načini da se korisnici zadrže na drugim platformama, na primjer na Facebook-u.

Iz kompanije su obećali da će kreatori sadržaja uskoro moći da zarađuju na nove načine i na ovoj društvenoj mreži. Vijest se najprije tiče onih koji kreiraju kratke Stories sadržaje. U pitanju je format po kojem je TikTok postao poznat, a koji se proširio i na YouTube i Instagram. Radi se dakle o potezu koji bi trebalo da privuče nove i vrati stare korisnike, a kroz program monetizacije Stories-a – kratkih videa koji nestaju poslije 24 sata.

Stories su se proteklih godina pokazale kako popularan format, pa je u tom smislu odluka logična. Sa druge strane kreatori isto mogu i na drugim platformama, pa nije najjasnije zašto u kompanije misle da će izabrati baš Facebook. Doduše, možda će izabrati da zarađuju svuda gdje je to moguće, pa i na platformi koju već neko vrijeme svi opisuju kao "prilično mrtvu".

U poruci kreatorima stoji da će "moći da zarade na sadržajima koje ionako stvaraju", što je korak ka tome da se poveća broj postova. Onima koji nisu kreatori sadržaja je pomalo dosadilo da gledaju iste stvari na svim društvenim mrežama, pa ostaje da se vidi koliko se ova ideja isplati, prenosi EKapija.

Kreatorima će se sigurno isplatiti, budući da su iz Facebook-a objavili da su 2024. godine od njih dobili preko dvije milijarde dolara i da su isplate za Reels i druge kratke formate porasle za više od 80%. Važno je i to da je Facebook od 2017. godine, kada je uvedena monetizacija sadržaja, okupio preko četiri miliona kreatora koji zarađuju na ovaj način. Možda im isto uspije i sa novim generacijama.