Apple (AAPL) je računao na nove značajke umjetne inteligencije kako bi iPhone 16 postao veliki hit. Ali procjene ukazuju na prigušeniji rani odgovor nego što se Apple nadao.
Appleu je iPhone 16 trebao biti veliki prodavač nakon godina usporene prodaje iPhonea. Davno su prošle godine kada su vjerni obožavatelji Applea stajali u redu za razmjenu svog uređaja na gotovo godišnjoj bazi, a firma nije dala potrošačima veliki razlog za nadogradnju od dodavanja 5G povezivosti s iPhoneom 12. Nadali su se da paket novih softverskih značajki koje isprepliću AI bio bi hit.
Ali uprkos nekoliko uzbudljivih događaja lansiranja, nije jasno je li Apple još uvijek uspješno iznio slučaj potrošačima.
Apple je prodao samo oko 37 miliona jedinica u prvom vikendu pretprodaje iPhonea 16, što je pad od više od 12% u usporedbi s istim razdobljem prošle godine, navodi se u postu na blogu Ming-Chi Kuoa, Appleovog analitičara iz TF International Securities. Konkretno, potražnja za skupljim uređajima iPhone 16 Pro oštro je pala iz godine u godinu u usporedbi s lansiranjem iPhonea 15.
Sedam dana nakon početka pretprodaje, Wedbushov analitičar Dan Ives procijenio je pretprodaju samo malo većom od Kuove procjene na otprilike 40 miliona jedinica. Tehnološki analitičar CFRA Research Angelo Zino također je rekao da prvi vikend podataka o prodaji u pretprodaji ukazuje na pad u odnosu na prethodnu godinu.
Možda više od broja uređaja koje su kupci kupili tokom pretprodajne sezone, Apple bi se možda trebao brinuti o tome koje telefone u liniji iPhonea 16 potrošači biraju, s obzirom na to da ih nadogradnje na standardne uređaje u mnogočemu čine usporedivim s Pro modelima. Analitičari kažu da se čini da postoji veća potražnja za jeftinijim uređajima iPhone 16 i iPhone 16 Plus nego za Pro i Pro Max, što bi moglo utjecati na prosječnu prodajnu cijenu i ukupni prihod od prodaje iPhonea, prenosi SEEbiz.
U prvom vikendu pretprodaje, Apple je prodao 9,8 milijuna iPhone 16 Pro i 17,1 milion iPhone 16 Pro Max uređaja, što je pad od 27% odnosno 16% u odnosu na prošlu godinu, navodi Kuo. Usporedbe radi, prodaja standardnog iPhonea 16 i Plusa malo je porasla u usporedbi s iPhoneom 15.
Problem je, rekao je Zino, u tome što bi osnovni modeli iPhonea jednostavno mogli biti previše dobri.
“S obzirom na to da je ovo uglavnom ciklus nadogradnje softvera, brine me što je bila veća kombinacija prodaje iPhonea 16 niže cijene nego uređaja skuplje cijene”, rekao je Zino. "Kada pogledate standardne uređaje, oni su dobili stvarno sjajnu nadogradnju u smislu svojih kamera i internih procesora."
Kuo je također izvijestio o kraćim rokovima isporuke za modele iPhone 16 Pro — 1-2 tjedna za iPhone 16 Pro tokom pretprodaje prvog vikenda — u usporedbi s iPhoneom 15, kod kojeg su kupci svoje uređaje čekali 3-4 sedmice. Ukazao je na činjenicu da visoko hvaljene značajke AI “Apple Intelligence” proizvođača iPhonea još nisu dostupne na uređajima (trebaju se početi uvoditi u beta verziji idući mjesec zajedno s iOS-om 18.1), kao i na kompaniju stalna borba s povećanom konkurencijom u Kini.