manipulativne tehnike

Kineski online trgovac Temu krši propise EU

Autor: Biznis.ba
Kineski online trgovac Temu krši propise EU
Foto: Ilustracija

Temu, internetski trgovac s više od 75 miliona korisnika mjesečno u EU, potrošačima često ne pruža ključne informacije o proizvodima i oni ne znaju je li artikl siguran.

Cijeli koncept i poslovna politika stranice puna je manipulativnih tehnika koje tjeraju potrošače da potroše više od planiranog. Ukratko, 'Theme' krši novi zakon EU o online sadržaju i Zakon o digitalnim uslugama, zbog čega će biti podvrgnut kontroli, poručuju iz Evropske komisije. Monique Goyen, direktorica Europske potrošačke organizacije (BEUC), rekla je da "Temu" možda osvaja Evropu, ali će se također suočiti s nizom ilegalnih praksi koje zanemaruju interese potrošača i koje vlasti moraju suzbiti .

- Internetsko tržište prepuno je manipulativnih tehnika osmišljenih da prevare potrošače da troše više novca na ovoj platformi. Primjerice, potrošači nakon klika na određeni artikl dobiju razne skuplje verzije proizvoda ili moraju proći brojne prepreke kako bi zatvorili račun jer niti ne znaju od koga kupuju. Ovaj nedostatak sljedivosti sprječava potrošače da donesu informiranu odluku ili znaju je li proizvod u skladu sa sigurnosnim pravilima EU-a - rekla je. Dodala je da je "Temu" zadovoljan što krši Zakon o digitalnim uslugama EU-a, koji je značajan novi zakon osmišljen za zaštitu potrošača na internetu.

- Proizvodi koji se prodaju na tržištu, online ili offline, bilo da su europski, američki ili kineski, moraju biti sigurni i u skladu s propisima koji su ovdje na snazi - rekla je Gojenova, a piše SEEbiz.

Razne organizacije do sada su dovodile u pitanje legalnost i sigurnost proizvoda koji se prodaju na ovoj platformi. Italijanska grupa potrošača i članica BEUC-a "Altrokonzumo" otkrila je da je u oktobru prošle godine od 13 testiranih kozmetičkih proizvoda koji su kupljeni na ovoj platformi čak devet zatekla s neodgovarajućim deklaracijama. Njemačka organizacija potrošača izrazila je sumnju da ova firma manipuliše lažnim recenzijama i na taj način obmanjuje potrošače.