Apple je nedavno privukao pažnju ulaskom u svijet VR-a s uređajem Vision Pro, otvarajući novo poglavlje u dugotrajnom rivalstvu s Facebookom (sada Metom). Ovaj potez označava novo poglavlje u već dugoj historiji rivalstva između dva tehnološka titana, prenosi Poslovni.hr.
Vision Pro, s cijenom od 3500 dolara, značajno premašuje standardnu cijenu VR uređaja, koja se kreće od 300 do 500 dolara. Tom cjenovnom strategijom Apple jasno pokazuje namjeru privlačenja specifičnog tržišnog segmenta – developera. Važno je ne zaboraviti da je ta bitka ključna, s obzirom na to da su programeri, razvijajući sadržaj i usluge za platforme, neophodni za kvalitetu korisničkog iskustva.
Drugim riječima, platforma koja bude imala više developera, imat će i više sadržaja za svoje potencijalne korisnike, bolje će ažurirati i unaprjeđivati softver te istovremeno, garantovati sigurnost korisnicima. Apple je ovaj zanat izučio sa svojim dućanom aplikacija (App Store), koji je bio jedan od generatora popularnosti iPhone uređaja.
Tržište VR naočala kontinuirano raste, s više od 170 miliona korisnika širom svijeta, što pokazuje obećavajuću budućnost za VR tehnologiju. Na jednoj strani ovog "rata za VR tržište" nalazi se Meta, koja se u svojoj prošlosti nije proslavila svojom politikom kada je u pitanju privatnost podataka korisnika, te ih je još davno sam Tim Cook, glavni izvršni direktor tvrtke Apple, prozvao zbog "monetizacije korisnika", te se trudio kroz vrijeme ograničiti pristup ličnim podacima i Facebooku i Instagramu i WhatsAppu. Mark Zuckerberg nije zaboravio taj finansijski udarac koji im je smanjio očekivane prihode od usmjerenog marketinga koji prakticiraju njegove firme.
Imajući u vidu ove činjenice, sam se Zuckerberg pojavio u YouTube "recenziji" Vision Pro, "nepristrasno" tvrdivši da je njegov proizvod – Meta Quest 3 – jeftiniji i bolji.
Sensorama je bila glomazan uređaj koji je podsjećao na magnetsku rezonancu. Data Rukavice, gaming platforme s virtualnom dimenzijom poput Sega VR i Nintendo Virtual Boy, imale su ozbiljna ograničenja. No, to nam je razdoblje iznjedrilo pojam Virtualna Stvarnost (Virtual Reality), kojeg koristimo i danas, a kojeg je skovao informatičar i filozof tehnologije Jaron Lanier 1987. godine
Treba spomenuti da je sam Oculus na samom početku, 2012. godine, bio finansiran kroz platformu Kickstarter za grupno finansiranje, što nije bio samo jako uspješan finansijski projekt, već i vrlo mudar PR potez koji je VR vratio u središte pažnje nakon što je u devedesetima došao do svojih tehnoloških limita. Facebook je ušao na VR tržište kupivši spomenuti Oculus 2015.
S obzirom na Appleovu historiju inovacija i sposobnost da transformiše tržišta, očekuje se da će njegov ulazak u VR svijet potaknuti nova tehnološka dostignuća i možda čak definisati budućnost virtualne stvarnosti za nove ere.
Meta, uz jaki individualni pečat Marka Zuckerberga, prva je uložila ogromna sredstva u razvoj VR područja, uprkos mnogim kritikama. Zuckerberg, pomalo ostaje i bez publike na svojim platformama, posebno na Facebooku, i treba tražiti nova tržišta, te će sigurno biti nezgodan suparnik.
Uglavnom, bez obzira na posljedice, vrijednost koju će Apple i Meta donijeti VR svijetu svojim suparništvom bit će neprocjenjiva. Stvorit će veliki broj radnih mjesta, novih poslova, i novih prilika, i za mnoge druge, a ne samo za sebe: od VR supermarketa, preko stvaranja virtualnih svjetova i simulacija, do gaminga i avantura.