Američka Federalna trgovinska komisija (FTC) kaznila je Avast sa 16,5 miliona dolara zbog prodaje podataka o pretraživanju korisnika oglašivačima iako je tvrdila da njeni proizvodi blokiraju praćenje na internetu.
Pored toga, kompaniji je zabranjeno da prodaje bilo koje podatke o pretraživanju weba u reklamne svrhe. Također će morati da obavijesti korisnike čiji su podaci o pretraživanju prodati trećim licima bez njihovog pristanka.
FTC je naveo da je Avast "prikupljao informacije o pretraživanju korisnika preko ekstenzije pretraživača i antivirusnog softvera kompanije, čuvao ih na neodređeno vrijeme i prodavao bez odgovarajućeg obavještenja i bez saglasnosti korisnika", prenosi Informacija.rs.
Proizvođač antivirusnog softvera je optužen da obmanjuje korisnike tvrdnjom da će softver blokirati praćenje trećih strana i zaštititi njihovu privatnost, ali da ih nije obavijestio da će prodati njihove "detaljne podatke o pretraživanju" trećim stranama (više od 100) preko svoje podružnice Jumpshot.
Kupci podataka mogu da povežu informacije koje ne mogu da identifikuju korisnike sa informacijama o pretraživanju korisnika Avasta, omogućavajući drugim kompanijama da povežu korisnike i njihovu historiju pretraživanja sa drugim informacijama koje već imaju.
Obmanjujuća praksa kompanije izašla je na vidjelo u januaru 2020. nakon zajedničke istrage portala Motherboard i PCMag, koji su naveli Google, Yelp, Microsoft, McKinsey, Pepsi, Home Depot, Condé Nast i Intuit kao neke od Jumpshotovih "prošlih, sadašnjih i potencijalnih klijenata".
Mjesec dana ranije, Avastovi dodaci za pretraživače Google Chrome, Mozilla Firefox i Opera uklonjeni su iz njihovih prodavnica, a jedno ranije istraživanje iz oktobra 2019. označilo je te ekstenzije kao špijunski softver.
"Podaci koje prodaje Jumpshot uključivali su informacije o web pretragama korisnika i web sajtovima koje su posjetili, otkrivajući vjerska uvjerenja potrošača, zabrinutost za zdravlje, političko opredjeljenje, lokaciju, finansijski status, posjete sadržaju namijenjenom djeci i druge osjetljive informacije", navodi FTC.
Jumpshot je tvrdio da ima podatke sa čak 100 miliona uređaja od augusta 2018. i da su informacije o pretraživanju prikupljane najmanje od 2014. godine.
Avast je 2020. godine "prekinuo prikupljanje podataka Jumpshota i Jumpshotove operacije". Tada se izvršni direktor Avasta izvinio korisnicima, rekavši da se osjeća lično odgovornim za to što se dogodilo. On je tada istakao da je od samog početka Jumpshot funkcionisao kao nezavisna kompanija sa sopstvenim menadžmentom i upravnim odborom.