nepredviđene situacije

Potpuni oporavak od najvećeg IT prekida u historiji mogao bi potrajati sedmicama

Autor: Biznis.ba
Potpuni oporavak od najvećeg IT prekida u historiji mogao bi potrajati sedmicama
Foto: Ilustracija

U petak su mnogi IT sektori širom svijeta izvijestili o poteškoćama u radu na aerodromima, bankama, medijima i drugim firmama. Dan kasnije, stručnjaci kažu da će trebati sedmice da se sektor potpuno oporavi.

Otkazani su letovi i bolnički pregledi, sistemi plaćanja blokirani, a TV kanali zatamnjeni nakon što je neuspješna nadogradnja softvera pogodila Microsoftov operativni sistem Windows.

Došao je iz američke firme za kibernetičku sigurnost CrowdStrike, a računala radnika nisu se uspjela pokrenuti. Stručnjaci kažu da će svako pogođeni računar možda trebati ručno popraviti, ali od petka navečer neke su se usluge počele oporavljati.

Kako se oporavak nastavlja, stručnjaci kažu da je prekid rada doveo do izražaja zabrinutost da mnoge organizacije nisu dobro pripremljene za provedbu planova za nepredviđene situacije kada jedna tačka kvara, kao što je IT sistem ili dio softvera unutar njega, zakaže. Ali ti će se prekidi ponavljati, kažu stručnjaci, dok se više nepredviđenih situacija ne ugradi u mreže i dok organizacije ne implementiraju bolje sigurnosne kopije, piše Guardian.

CrowdStrike sa sjedištem u Teksasu potvrdio je da je do prekida došlo zbog ažuriranja softvera na jednom od njegovih proizvoda te da ga nije uzrokovao cyber napad.

Njegov osnivač i izvršni direktor, George Kurtz, rekao je da mu je "duboko žao zbog utjecaja koji smo izazvali na kupce", dodajući da postoji "negativna interakcija" između ažuriranja i Microsoftovog operativnog sustava.

Troy Hunt, vodeći konzultant za kibernetičku sigurnost, rekao je da je razmjer IT kvara bio bez presedana.

"Mislim da nije prerano to nazvati: ovo će biti najveći IT prekid u historiji", napisao je na X.

Među pogođenim kompanijama u petak je Ryanair, najveća evropska vazduhoplovna kompanija, koja je na svojoj web stranici rekla: "Potencijalni prekid mreže zbog ispada globalnog sustava treće strane... Savjetujemo putnicima da dođu u zračnu luku tri sata prije leta kako bi se izbjegle bilo kakve smetnje."