poraz

Yelp tuži Google zbog monopola nad tražilicom koji promoviše vlastite recenzije

Autor: Biznis.ba
Yelp tuži Google zbog monopola nad tražilicom koji promoviše vlastite recenzije
Foto: Unsplash

Yelp je u srijedu podnio antimonopolsku tužbu protiv Googlea, tvrdeći da je Google koristio svoj monopol kako bi dominirao lokalnim tržištima pretraživanja i oglašavanja.

Presuda saveznog suca da je Google prekršio američki antimonopolski zakon svojim pretraživanjem ranije u augustu otvorila je put tužbi Yelpa, još jedne velike tehnološke firme koja korisnicima omogućuje pisanje recenzija lokalnih firmi. Yelp je dugo izražavao pritužbe zbog Googleove dominacije pretraživanja, rekavši u pritužbi da je Google ometao Yelpov doseg otkako je odbio ponudu tehnološkog diva da kupi platformu.

"Naš slučaj se odnosi na Google, najvećeg postojećeg čuvara informacijskih vrata, koji stavlja svoj veliki palac na vagu kako bi ugušio konkurenciju i zadržao potrošače unutar vlastitog ograđenog vrta", rekao je Yelp u srijedu na internetskom blogu.

Zapanjujući poraz Googlea na američkom Okružnom sudu District of Columbia mogao je promijeniti način na koji milioni Amerikanaca dobivaju informacije na internetu. Tužba Yelpa od srijede bila je jedan od prvih koraka poduzetih otkako je američki okružni sudac Amit Mehta nazvao Google "monopolistom" po mišljenju.

“Yelpove tvrdnje nisu nove. FTC (Savezna komisija za trgovinu) je prije nekoliko godina odbacio slične tvrdnje, a nedavno i sudac u slučaju DOJ-a (Ministarstvo pravosuđa). Na ostale aspekte odluke na koje se Yelp poziva, žalimo se. Google će se energično braniti od Yelpovih neutemeljenih tvrdnji", rekao je Googleov glasnogovornik u izjavi u srijedu, prenosi SEEbiz.

U tužbi od srijede, podnesenoj saveznom sudu u San Franciscu, navodi se da Google manipulira rezultatima kako bi promovirao vlastite ponude lokalnog pretraživanja kada korisnik traži takve rezultate na Googleu. To omogućuje Googleu da nepravedno nadmaši svoje rivale, rekao je Yelp.

To znači da kada korisnik pretražuje lokalni restoran, Google navodno koristi svoju monopolsku moć da mu posluži sve informacije – od uputa do sati do recenzija – što znači da ljudi ne moraju kliknuti na jedan vanjski izvor kao što je Yelp.

Yelp nije jedini specijalizirani pružatelj usluga pretraživanja. Web-mjesta poput pružatelja usluga putovanja Expedia, časopisa za pregled poslova i poslodavaca Glassdoor i web-mjesta za nekretnine Zillow opisane su u pritužbi kao prijetnje Googleu "na jednakim uvjetima".