- Do kraja godine planiramo da realiziramo jedan u oktobru i u novembru još dva sajma - kazao je u razgovoru za Fenu direktor Agencije za promociju izvoza VTK BiH Enes Ališković.
Po njegovim riječima, Vanjskotrgovinska komora je prepoznala značaj specijaliziranih sajmova i zajedno sa bh. proizvođačima, sa svojim članicama i izvoznicima organizira nastupe na specijaliziranim međunarodnim sajmovima.
- Mi smo se fokusirali i podržavamo naše kompanije na specijaliziranim sajmovima i fokusiramo se na branše u kojima bosanskohercegovačka privreda ima najveće konkurentne prednosti i najveći broj kompanija - kazao je Ališković.
Dodao je da se iz tog razloga fokusiraju na sektor proizvodnje namještaja i već po deveti put tradicionalno sudjeluju na najvećem komercijalnom sajmu namještaja u Minhenu koji je u januaru.
- Pored sektora namještaja, prisutni smo na najvećem međunarodnom sajmu metalskih proizvoda u Hanoveru. Zatim, iz agrobizniosa svaki put sudjelujemo na ključnim međunarodnim sajmovima koji se odnose na organsku proizvodnju, na vinsku industriju, a također na sajmu „Anuga“, najvećem svjetskom sajmu hrane. Ono što jeste interesantno da smo prepoznali kako se jača bh. privreda, da smo posvetili fokus i na namjensku industriju, te iz tog razloga sudjelujemo na najznačajnijim međunarodnim sajmovima iz namjenske industrije - naveo je Ališković.
Kaže da su od ove godine počeli pružati podršku i poduzećima iz tekstilne branše, pogotovo onima koji imaju finalni proizvod, te sektoru turizma.
Naglašava da organizaciju ovih sajmova ne rade zbog pukog pojavljivanja na njima, nego prije svega rade anketiranje preduzeća i prepoznaju one sajmove gdje oni postižu najbolje rezultate.
- Rezultati su upravo ti, i to je vodilja koja nas vodi, da na skoro svim ovim izložbama koje sam pominjao, poslije follow up-a koji radimo s kompanijama, u istoj godini dolazi ne samo do uspostavljanja velikog broja kontakata, nego od tog velikog broja kontakata dolazimo i do realizacije konkretnih izvoznih poslova - kazao je Ališković.
On je istaknuo da sudjelovanje na ovakvim manifestacijama iziskuje izuzetno velike troškove, koji su možda za bh. uvjete čak i neshvatljivi.
- To jeste razlog što, prije svega, najvećim dijelom iz svog budžeta Vanjskotrgovinska komora BiH nastoji da smanji troškove učešća i iz tog razloga finansira veći dio. Naravno, ograničenja i limiti postoje i iz budžeta Vanjskotrgovinske komore. To je i razlog što u određenim sajamskim manifestacijama nastojimo zajedno s različitim partnerskim i donatorskim organizacijama da udružimo sredstva kako bi dali veću potporu našim privrednicima - naveo je Ališković.
Dodao je da zadnjih godina imaju određenu podršku u sufinansiranju i od strane državnih organa BiH.
- U zadnjih pet godina Vanjskotrgovinska komora BiH je organizirala 63 nastupa na specijaliziranim međunarodnim sajmovima gdje je učešće uzelo 630 bh. kompanija. Konkretno te cifre mogu nam kazati koliki je značaj i interes preuzeća u tom smislu i njihove potrebe - zaključio je Ališković.
https://www.youtube.com/watch?v=BsEvY08Zhgc
Biznis.ba / FENA