Emir Zukanović: Stranci se čude našim cijenama, skijaju na olimpijskoj stazi, a plaćaju upola manje
Ovogodišnja zimska sezona na Bjelašnici počela je ranije nego što je uobičajno, a prvi skijaši na stazama bili su već 28. novembra.
Rani snijeg, povećan broj turista i status Sarajeva kao "najbolje turističke destinacije za 2025." donijeli su snažan zamah svima koji rade u turističkom i ugostiteljskom sektoru.
Direktor hotela Han Emir Zukanović za naš portal ističe da je početak sezone izuzetno dobar i da hotelijeri i ugostitelji prate pozitivne pomake koje pravi ZOI te da zajedno grade stabilnu zimsku priču.
- Nama ova godina počinje standardno kao i svaka pred zimsku sezonu, uz rutinske operativne pripreme, ali ono što je posebno pozitivno jeste da je snijeg ove godine stigao ranije. Skijališta su otvorena i već krajem novembra se skijalo - kaže direktor Zukanović.
Dodaje da su smještajni kapaciteti gotovo u potpunosti popunjeni, a posebno se izdvaja januar koji ide znatno bolje nego proteklih godina. Kako navodi, rast turističkih dolazaka je kontinuiran:
- Mi smo destinacija koja je sama za sebe, vezana za Sarajevo. Kada Sarajevu ide dobro, dobro ide i nama – poručuje.
Najviše gostiju dolazi iz Bosne i Hercegovine, ali i iz Hrvatske i Slovenije, dok je iz godine u godinu primjetan rast turista iz Italije, Njemačke i Austrije. Razlog je jednostavan — povoljniji omjer cijene i kvalitete u poređenju s evropskim skijalištima.
Priprema objekata i ulaganje u kvalitet
Ugostiteljski objekti na Bjelašnici u zimskim mjesecima zahtijevaju 50–60% više osoblja u odnosu na ljetnu sezonu. Ipak, kako pojašnjava naš sagovornik, svake godine fokus je na novitetima i kvalitetu.
- Poznati smo po organskoj i domaćoj hrani. Ove godine smo dodatno proširili saradnju s lokalnim proizvođačima, od organskih sireva do mesa i junetine. Na taj način podržavamo lokalnu zajednicu, a gosti to prepoznaju. Donosimo bosanski duh da stranci osjete gdje su došli – ističe Emir Zukanović.
Tradicionalna kuhinja, sač, domaća jela i gastronomska ponuda prilagođena i strancima i domaćim gostima ostaju centralni segment brenda Bjelašnice.
Sa druge strane, cijene sirovina, energenata i troškova rada značajno su porasle.
Energenti su skočili i do 100% kod nas na Bjelašnici. Mi cijene korigujemo, ali i dalje održavamo ponudu pristupačnom jer želimo ostati konkurentni, kako u odnosu na ostale planine, tako i na sam grad. Možda je za naše ljude skuplje, ali ima i za njih dio ponude koji se može odvojiti. Možda ne u toku sezone, ali van sezone sigurno. Za svaki džep ima usluga – navodi naš sagovornik.
Zimski turizam, kako dodaje, zavisi od vremenskih prilika. Ugovori s osobljem prilagođavaju se sezoni, a poslodavci su primorani planirati i scenarije bez snijega:
- Planina kao i grad ima period kad je popunjena bez obzira na vrijeme. To su pretežno vikendi, period oko božićnih i novogodišnjih praznika, godišnjih odmora. Tu nema utjecaja da li ima ili nema snijega. Mi se prilagođavamo situaciji. Osoblje koje primimo su svjesni situacije da ukoliko ne bude te sezone neće se ugovor ispoštovati do kraja. Takvi ugovori su potpisani i mi smo se tu „pokrili“ kao poslodavac radi vlastitog opstanka. Imali smo samo jednu tešku godinu 2023/2024 kada snijega uopšte nije bilo. Mi smo realni: dva mjeseca skijanja su naš standard – kaže direktor Zukanović za Biznis.ba.
PR kao najveća slabost Bjelašnice, a prednost omjer cijene i kvalitete
Sagovornik naglašava da Bjelašnica ima ogroman potencijal, ali da nema sistemski vođen PR, što stvara prostor za negativne narative.
- O Bjelašnici se nepotrebno pravi priča o nelegalnoj gradnji i korupciji. A realnost je drugačija. Mi imamo prašumu pet minuta udaljenu od Babinog dola. Tu živi petsto do šesto porodica koje žive. Mi ovdje živimo od posla na Bjelašnici. Jahorina radi odličan PR. Mi to nemamo i to je najveća mana, te dodaje
- naša prednost je naravno omjer cijene i kvalitete. Mi smo jeftiniji od ostalih skijališta. Skijaši imaju priliku skijati na zahtjevnoj, Olimpiskoj stazi, gdje neka evropska skijališta nemaju taj luksuz – ističe Zukanović.
Rana popunjenost za praznike
Rezervacije za praznike ove godine krenule su ranije nego ikad.
- Nova godina je 100% popunjena, a i prvi dio januara je kompletno rezervisan. Gosti sve ranije planiraju putovanja i bukiraju smještaj kako bi sebi obezbijedili mjesto – navodi.
Posebno se prati kalendar praznika u regiji, jer gosti iz Hrvatske i Srbije u februaru imaju školske odmore, što dodatno puni kapacitete.
Ključ opstanka: PR i Sportski centar
Za dugoročan razvoj Bjelašnice kao cjelogodišnje destinacije potrebna su dva elementa:
Jedinstveni PR i udruženi nastup prema institucijama
. Moramo se udružiti kao destinacija i izaći pred Turističku zajednicu i druge kanale države. Planina ima veći potencijal ljeti nego zimi, ali bez sistemske promocije to ide teško – kaže direktor Hotela Han.
Otvaranje Sportskog centra
Sportski centar, koji kasni nekoliko godina zbog birokratskih prepreka, označava ključni iskorak za Bjelašnicu.
- Taj centar može promijeniti sliku cijele planine. Bio bi magnetska destinacija za sportiste, pripreme i zdrav život. Tada ne bismo zavisili samo od snijega, turista. Trenutno je na čekanju, ali „guramo“ to ka naprijed – zaključuje direktor Zukanović.
Sagovornik naglašava da je priča fantastična i da cijela zajednica željno čeka otvaranje
Bjelašnica ulazi u 2026. godinu snažnija, organizovanija i atraktivnija nego prethodnih sezona. Rani početak zime, veliki priliv turista i sve veći fokus na kvalitet hrane, usluge i autentičan bosanski doživljaj čine ovu destinaciju sve poželjnijom.
Istovremeno, zajednica jasno vidi šta treba biti sljedeći korak: snažan PR i završetak Sportskog centra, koji bi Bjelašnicu postavili rame uz rame s evropskim planinskim destinacijama.
M. Aganspahić