Od Sarajeva, odnosno Bradine, do krajnje tačke na Savi autocestom na Koridoru Vc moglo bi se nesmetano putovati za šest godina.
Do tada bi, najavljuju iz Autocesta Federacije BiH, trebala biti u potpunosti dovršena sjeverna dionica koridora. Na tom dijelu u izgradnji je 50 km autoceste te je ostalo još otvoriti radove na dionici Ozimice - Poprikuše čime će cijeli sjeverni dio koridora biti u nekoj od faza izgradnje.
Strateški cilj nove Uprave JP Autoceste FBiH je završiti ga u ljeto 2026. godine.
Inače, trenutno je u izgradnji 61 kilometar autoceste na Koridoru Vc, na osam aktivnih gradilišta. Do početka ljetne sezone u promet će biti puštena dionica Počitelj – Zvirovići te će BiH dobiti novih 11 km autoceste. Kada je u pitanju ostatak južne dionice, intenziviraju se aktivnosti.
''Na južnom dijelu FBiH, osim već navedene dionice Počitelj – Zvirovići, na kojoj su aktivnosti u završnoj fazi, plan je da do kraja ove godine krenu radovi i na dionicama Mostar jug – Tunel Kvanj, Tunel Kvanj – Buna, Mostar sjever – Mostar jug, kao i izgradnja najkompleksnijeg objekta na cijelom Koridoru, tunela Prenj. Početak radova na ovim dionicama donijet će novih 40 km aktivnih gradilišta'', kazali su Feni u Autocestama Federacije BiH.
Najzahtjevniji projekat je tunel Prenj
Izgradnjom tunela Prenj od Mostara do Sarajeva skratit će se putovanje koje trenutno magistralnim pravcem iznosi 113 kilometara dok će se autocestom Mostar i Sarajevo približiti na 82 kilometra cestovne udaljenosti.
Najzahtjevniji objekt na tom pravcu tunel Prenj bit će dug 11 kilometara i bit će deveti najduži tunel u Europi. Ukupna vrijednost projekta je 800 miliona maraka.
Kako su za Fenu kazali u Autocestama Federacije BiH, planirani rok za potpisivanje ugovora s izvođačem radova je treći kvartal 2024. godine s obzirom da je suglasnost Banke na Pretkvalifikacijski Evaluacijski izvještaj zaprimljen 27.02.2024. godine.
''Tenderska dokumentacija za drugu fazu je pripremljena i dostavljena Banci 29.01.2024.g na komentiranje i usuglašavanje sa Bankom. Uskoro se očekuje i raspisivanje druge faze'', istaknuli su u Autocestama FBiH.
Također, navode kako je rok za završetak tunela Prenj je prema dinamici planiran za august 2030. godine.
Dionica Mostar Jug - tunel Kvanj
Na upit što je s dionicom Mostar Jug - tunel Kvanj, navode kako je pri kraju tender za izgradnju dionice Mostar Jug – Tunel Kvanj.
Iz Autocesta Federacije BiH očekuju kako bi se ugovor za izgradnju trebao potpisati na proljeće.
''Ako radovi budu tekli u skladu s predviđenom dinamikom, izgradnja ove dionice koja je ključna za povezivanje cjelokupnog prostora Hercegovine biti će okončana do kraja 2028. godine'', istaknuli su.
Podsjećaju kako je finansijer ovog projekta na izgradnji Koridora Vc pouzdani partner JP Autoceste FBiH, Evropska banka za obnovu i razvoj, koja je izdvojila 60 miliona eura i koja daje punu podršku brzoj implementaciji projekta. Tome u prilog, smatraju, ide i činjenica da je Glavni odbor EBRD-a krajem godine već dao zeleno svjetlo za odobrenje isplate sredstava, te se čeka da komisija okonča tender.
Izgradnja ove dionice imat će višestruku koristi, a osim poboljšanih usluga prijevoza te smanjenja prometa na lokalnim cestama, BiH će se povezati na regionalnu prometnu infrastrukturu i s turističkim središtima, što je od velikog značaja i za bosanskohercegovački turizam te privredu općenito.