Revitalizacija željeznice

Hoće li Tuzla dobiti voznu vezu sa Banovićima i Živinicama?

Autor: Biznis.ba
Foto: Biznis.ba

Putnički vozovi kroz Tuzlanski kanton ne saobraćaju od 14. decembra 2019. godine...

Tuzlanskim kantonom ne saobraća ni jedan putnički voz, čime je stogodišnja tradicija prijevoza putnika željeznicom u ovom najmnogoljudnijem dijelu BiH prekinuta. Od 2012. godine kada su ukinule putnički voz na relaciji Tuzla-Brčko-Tuzla, Željeznice Federacije BiH su sve putničke vagone iz Tuzle povukle ka Sarajevu i do danas ih nisu vratile. Naime, jedini relikt putničkog željezničkog saobraćaja u Tuzli bio je putnički voz Tuzla-Doboj-Tuzla koga su do kraja 2019. godine održavale Željeznice RS.

Dr sc. Suadin Strašević pokrenuo je prije nekoliko dana inicijativu za pokretanje željezničkog putničkog saobraćaja na relaciji Tuzla-Živinice-Banovići.

“Poslije razornog Drugog svjetskog rata uslijedila je izgradnja, obnova i industrijalizacija. Kao simbol napretka i prosperiteta, još od vremena engleske industrijske revolucije, bila je željeznica. Generacije naših roditelja i djedova radile su naporno da uspostave željezničku mrežu. Radili su svim srcem vjerujući u bolje sutra. Legendarna je i opjevana pruga Brčko-Banovići. Željeznička mreža postoji i danas, ali šine na prugama zahvata korozija, a vozovi već odavno ne klaparaju. Generacije mladih ljudi su uskraćene za divno iskustvo putovanja vozom; bilo je to više od putovanja. Stoga pokrećem Inicijativu da nadležne službe pokrenu željeznički putnički saobraćaj na relaciji Tuzla-Živinice-Banovići, a planirati i ostale putne željezničke dionice npr. Tuzla-Brčko, Tuzla-Doboj i druge. Pa izgraditi i prugu Banoviĉi -Vareš, što bi u krajnjem Tuzlu spojilo sa Sarajevom”, navodu Strašević.

On dalje navodi kako sva potrebna infrastruktura na relaciji Tuzla-Živinice-Banovići već postoji, kao i potreba revitalizacije saobraćajna.

“Željeznica bi unijela potrebnu živost i dinamiku, a putovanje studentima, đacima, radnicima i ostalim građanima bilo bi znatno olakšano. Naša tri grada bila bi spojena željeznicom, što bi stvorilo realne pretpostavke o razvoju megapolisa u budućnosti. Nemamo metro, tramvaje, ali imamo realnu pretpostavku da imamo putnu željezničku kompoziciju. Krajolici kroz koje prolazi pruga tako su bajkoviti i daju veliku mogućnost za razvoj turizma. Benefiti pokretanja putničkog voza na relaciji Tuzla-Živinice-Banovići su ogromni i mogu se sagledavati iz različitih aspekata. Na koncu želim istaći da je potrebno sačuvati i razvijati postojeće resurse uz, čini mi se, potrebnu napomenu: pokretanje vozova pokazalo bi i snagu naše vitalnosti kao društva i snažno opredjeljenje prema industrijalizaciji što je, svakako, jedan od preduslova za bolje sutra”, naveo je u Inicijativi dr. Strašević.