Na naučno-stučnom skupu o izazovima građenja tunela Prenj, koji se danas održava u Sarajevu, jedan od predavača Johannes Kleberger naglasio je da riječ o veoma izazovnom geološkom projektu.
- Jako detaljno sam proučio svu dostupnu dokumentaciju u vezi sa projektom tunela Prenj i moram reći da je ovo geološki veoma izazovan projekt, posebno zbog podzemnih i nadzemnih tokova voda koje se mogu uljevati u iskope - naveo je on.
Stoga, po njegovim riječima, sve mora biti pomno isplanirano kako bi na terenu imali svu potrebnu opremu za suočavanje sa takvim situacijama.
- Kada je u pitanju ovaj teren govorimo o visokom opterećenju, visini od nekih hiljadu, 1.200 metara i konkretno teren je stjenovit. Samo provođenje istraživanja je otežano u tom smislu i mi bismo zaista savjetovali da se započne sa gradnjom tunela sa strane Mostara, jer bi na taj način mogli dobiti uvid u konkretan teren koji treba ispitati – naveo je Kleberger.
Također, kako je dodao, preporučuje se istraživanje vodenih tokova u kršnom području i korištenje tehnika praćenja tih tokova.
Kleberger je kazao da se dugo bavi ovim poslom i da je po profesiji geološki inžinjer, a doktorirao je ’82. godine na temu masivnih kretanja i nestabilnosti terena. Također je napomenuo da radi na globalnom nivou od Tajvana do Čilea, u Turskoj, Austriji, BiH i cijeloj regiji.
Naučno-stručni skup o izazovima građenja tunela Prenj na Koridoru Vc održava se u organizaciji Građevinskgg fakulteta Univerziteta u Sarajevu, Građevinskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru i Fakulteta za saobraćaj i komunikacije Univerziteta u Sarajevu, a implementator skupa je Udruženje inženjera geotehničara u Bosni i Hercegovini.
(FENA)