Online “Konferencija drvnoprerađivačkog sektora: odgovor na izazove u (post)pandemijskom vremenu” kao centralni događaj “Prvog bh. online sajma namještaja” u potpunosti je opravdala očekivanja i okupila na jednom mjestu učesnike iz privatnog i javnog sektora koji su razmijenili iskustva o mogućnostima unapređenja tog sektora.
Potvrdili su to učesnici tog događaja koji su jučer govorili na konferenciji u organizaciji Simperfect agencije za marketing i promociju i namjestaj.shop platofrme, prve bh. online platforme za prodaju i promociju namještaja.
Ministar privrede Kantona Sarajevo Adnan Delić ukazao je na značaj sličnih događaja koji za cilj imaju umrežavanje poslovne zajednice.
- Godine pandemije i izoliranosti naglasile su nužnost umrežavanja i iznalaženja drugih vidova saobraćanja i poslovanja. U tom smislu, sama organizacija ovakvog događaja historijski je momenat - kazao je Delić.
Na konferenciji su učestvovali predsjednik Vanjskotrgovinske komore BiH i Ahmet Egrlić, potpredsjednik Privredne komore FBiH Mirsad Jašarspahić, te pomoćnik ministra Federalnog ministarstva raseljenih osoba i izbjeglica u Sektoru za razvojne projekte Sead Kopić.
Poseban dio konferencije posvećen je zaposlenicima u drvnoprerađivačkom sektoru u kojem se govorilo o važnost marketinga i (re)brendiranja, potrebama za (do)kvalifikacijama i dugoročnim obrazovanjem odraslih te nužnosti optimizacije radnih procesa.
Selma Bašagić, ekonomski stručnjak i predstavnik Asocijacije drvne industrije i šumarstva pri Vanjskotrgovinskoj komori Bosne i Hercegovine predstavila je statistiku drvnoprerađivačkog sektora iz prethodne tri godine.
- Usprkos pandemiji, pozitivna je linija izvoza. Da bi se takvom i održala, potrebna je pravovremena i na svim nivoima vlasti sinhronizirana akcija države. Naši važni dokumenti ne smiju ostati slovo na papiru, zatureni u nekoj ladici - istakla je Bašagić.
Sekretar Udruženja prerade drveta pri Privrednoj komori Federacije BiH Mirsad Hubanić skrenuo je pažnju na potrebu praćenja posljedica pandemije.
- Vjerovatno će i ovaj sektor osjetiti negativne posljedice pandemije. U tom smislu Privredna komora podržava pozitivne inicijative kakva je i ‘Prvi bh. online sajam namještaja’ i ova konferencija. Potreban nam je, uvjetno rečeno, agresivniji pristup i promocija - kazao je Hubanić.
Drvna industrija i proizvodnja, odnosno, prodaja namještaja u Bosni i Hercegovini raste iz godine u godinu a raste i broj zaposlenih u tom sektoru. Uslijed nedostatka adekvatno osposobljenog i stručnog kadra javlja se i potreba za stručnim i praktičnim obučavanjem.
Upravo time se bavi banjalučka Ustanova za stručno obrazovanje odraslih WMTA, koja je i srebreni sponzor Sajma, a direktor te ustanove Zoran Vuković naveo je kako umrežavanje daje rezultate.
Vanredna profesorica na Katedri za marketing Ekonomskog fakulteta Univerziteta u Sarajevu Maja Arslanagić-Kalajdžić govorila je o važnost brendiranja u industriji namještaja te procesu izgradnje brenda.
- Prije nego li se krene u izgradnju brenda potrebno je izvršiti segmentaciju tržišta, targetiranje i pozicioniranje, odrediti se za globalni ili lokalni pristup. Isporukom vašeg brenda vi isporučujete funkcionalnu, emocionalnu i socijalnu vrijednost - kazala je Arslanagić-Kalajdžić.
“Prvi bh. online sajam namještaja” održava se na platformi VIDEO i svi zainteresirani ponudu izlagača, njih više od 60, mogu pogledati do 23. maja ove godine kada se sajam i službeno zatvara, saopćili su organizatori.
Biznis.ba / FENA