Ministar Adnan Šteta: GRAS-u treba potpuna rekonstrukcija, počevši od menadžmenta
"Prije svega, moramo detaljno analizirati postojeće stanje i onda izaći s konkretnim i jasnim mjerama, kako za 2019. godinu, tako i za naredne četiri godine, s ciljem da građani Sarajeva dobiju saobraćaj kakav zaslužuju. Saobraćajna infrastruktura je temelj za poboljšanje životnog standarda u našem gradu, te je stoga neophodno posvetiti se maksimalnom razvoju svih vidova saobraćaja u Kantonu. Saobraćaj je krvotok svakoga grada i države i nemoguć je bilo kakav ekonomski ili socijalni napredak sve dok Sarajevo ne bude imao saobraćajnu infrastrukturu po mjeri 21. stoljeća. Bez dobre infrastrukture i efikasnog javnog prevoza Sarajevo ne može ostvariti svoj potencijal i to će biti jedan od prioritetnih zadataka ove Vlade. Što se mene tiče, ja sam prvenstveno menadžer koji dolazi iz realnog sektora, gdje tržište određuje vrijednosti i gdje se prvenstveno vrjednuje znanje, trud i rad. S tom praksom ću nastaviti i kao ministar. Iskoristit ću sve svoje znanje i iskustvo kako bih zajedno sa svojim kolegama rješavao nagomilane probleme, te ponuditi moderna i efikasna rješenja", kazao je Šteta.
Najveće privredno ruglo
On je za Klix govorio i o gorućem pitanju, a to je KJKP Gras, preduzeće s desetinama miliona maraka duga, prilično starim voznim parkom i brojnim drugim problemima.
"Ne trebate biti stručnjak da biste zaključili da Sarajevo ima jako puno izazova sa javnim prevozom, jer svi građani se svakodnevno susreću s tim izazovima, od neredovnih linija, linija koje se ne voze nikako, ispravnosti i stanju voznog parka i urednosti istog, sistemom naplate karata itd... Svi znamo s kakvim se problemima već desetljećima suočava GRAS. Svjedoci smo da se godinama vodi, u najmanju ruku, nejasna poslovna politika u ovom preduzeću, godinama gledamo nemar kantonalnih vlasti koji su od GRAS-a napravili najveće privredno ruglo u Kantonu Sarajevo. Lako je pričati o postavljanju novog menadžmenta, to je najlakše uraditi, ali hoće li to riješiti problem GRAS-a, e to je pitanje. Više i ne znam koliko se puta mijenjao menadžment ovog preduzeća, ali se nisu pomjerili sa mrtve tačke, čak je stanje, iz godine u godinu, sve lošije", kazao je ministar Šteta.
On je kazao da je GRAS-u treba potpuna rekonstrukcija počevši od menadžmenta, koji će prije svega uz stručnost imati i hrabrost, a ne samo podobnost.
"Potrebna je obnova užasnog voznog parka, zastarjelog trolejbuskog i autobuskog saobraćaja, neurednih stajališta, raditi na prevazilaženju problema loše prodaje i katastrofalne cjenovne poslovne politike. Znači potpuni zaokret poslovanja, te jasan i transparentan dogovor sa Vladom kantona oko strategije i razvoja ovoga preduzeća, jer način na koji danas to funkcioniše, realno je neodrživo. Sve je to bilo davno zrelo za potpunu rekonstrukciju. GRAS ima veliki kapacitet i potpuno sam ubijeđen da našim građanima može ponudi usluge dostojnim jednoj metropoli. Planovi postoje, ali jednostavno mislim nije bilo dovoljno hrabrosti da se krene u realizaciju. Hoće li ova vlast u tome uspjeti? Mi ćemo dati sve od sebe. Imamo strateški plan, volju i znanje, spremni smo angažirati neutralan tim eksperata i stručnjaka koji bi zajedno sa Vladom radili na projektu i ne vidim razlog zašto ne bismo odlučno krenuli u rješavanje ovog kompleksnog zadatka", istaknuo je Šteta.
GRAS i Centrotrans
Upitali smo ga i za komentar o međusobnim optužbama između GRAS-a i Centrotransa kada je riječ o linijama i imovini.
"Ja smatram da je zdrava konkurencija uvijek poželjna. Da se razumijemo, ni GRAS ni Centrotrans nemaju dovoljno kapaciteta za sve potrebe javnog prevoza Kantona Sarajevo, zato smatram da apsolutno nema potrebe za zatezanjima, jer posla ima za oba ova preduzeća. Naravno, mi kao kantonalna vlada uvijek ćemo davati prednost GRAS-u jer je kantonalno preduzeće, uvijek ćemo preferirati njihove ekološke načine prevoza, poput tramvaja i trolejbusa, ali to ne znači da ćemo dozvoljavati nikakve manipulativne pristupe u rješavanju problema.
Jedna od glavnih i strateških odrednica nove Vlade i Ministarstva saobraćaja jeste donošenje Strategije i zakona o javnom prevozu u Kantonu Sarajevo koja će u sebi sadržavati sve elemente za kvalitetan, pouzdan i siguran javni gradski prevoz za narednih 20 godina, tj. prevoz kakav naši građani zaslužuju", naglasio je Šteta.
Bivši premijer KS Adem Zolj najavio je izgradnju nove tramvajske pruge od Ilidže do Hrasnice. Novo ministra smo upitali šta će biti s tim projektom, kao i s tramvajskom linijom do Vogošće.
"To su projekti o kojima se govori dugi niz godina, a naročito se aktualiziraju pred općinske izbore. Mi trenutno imamo spremne projekate koje planiramo pokrenuti i završiti u naredne četiri godine. Neki od njih su nastavak gradnje Prve, Pete i Devete transverzale, što će značajno rasteretiti gužve u saobraćaju. Planiramo rekonstrukciju postojeće pruge i nabavke novih ekoloških vozila u javnom gradskom prevozu, što će zasigurno popraviti kvalitetu javnog prevoza. Planiramo zajedno sa lokalnom zajednicom i izgradnju parking garaža, jer Sarajevu hronično nedostaje parking prostora. Svakako da je jedan od projekata i izgradnja pruge Ilidža – Hrasnica, međutim moramo zajedno sa lokalnom zajednicom uraditi detaljnije analize, prije kretanja u ovaj projekat", rekao je ministar saobraćaja.
Sarajevski holding
Naglasio je da ova vlada postoji svega desetak dana, te da im treba nam malo vremena za analizu trenutnog stanja, da naprave evaluaciju rada, između ostalog, i direktora institucija i ustanova i na osnovu toga donijeti odluke.
"Ono što mogu garantovati jeste da u mom resoru sigurno neće raditi podobni nego sposobni, bez obzira iz koje stranke dolaze", dodao je Šteta.
Budući da je SDP. čiji je kadar, tokom izborne kampanje predstavio inicijativu o ukidanju kantonalnih komunalnih preduzeća I formiranju Sarajevskog holdinga po uzoru na Ljubljanu I Zagreb, upitali smo ga kada se može očekivati realizacije ovakve jedne inicijative.
"Mislim da je ova inicijativa jako dobra i da bi riješila mnoge nedostatke zbog čega su kantonalna preduzeća neučinkovita, troma i zastarjela. Hoće li se i kada to realizovati, ne zavisi samo od SDP-a već i od naših koalicionih partnera. U zajedničkom sporazumu skupštinske većine u Kantonu Sarajevo je planirano da se u ovom mandatu krene sa radnjama koje će u budućnosti omogućiti realizaciju Sarajevskog holdinga", zaključio je Šteta.