Dok je prethodnih godina tuzlanski aerodrom obarao rekorde u broju prevezenih putnika i broju aviolinija, ove godine sasvim druga slika. U ljetnom redu letenja ovog aerodroma trenutno su samo tri destinacije.
Nekada je ova pista bila ispunjena avionima, putnicima. Obaran je i rekord u broju prevezenih putnika. Danas je uglavnom prazna. Tek tri destinacije su aktuelne.
Još je neizvjesno hoće li i kada biti povećan broj linija sa tuzlanskog aerodroma koji se nalazi u nezavidnoj situaciji od kada je Wizz Air ukinuo bazu. Od početka juna kreću charter letovi za Antaliju i, u odnosu na prethodnu godinu, duplo je veći broj linija, potvrđuje za BHRT direktor Aerodroma, Dževad Halilčević.
"Sa dva na četiri sedmična polaska. Pored postojećeg Free Birda, koji je povećao sa dva na tri polaska, imamo i četvrti od nove kompanije Tailwind, koja će saobraćati subotom."
Što se tiče redovnih, trenutno su aktuelne samo tri linije Wizz aira, za Dortmund, Memingen i Bazel. U toku su intenzivni pregovori sa zainteresiranim aviokompanijama i uvođenjem novih linija, rezultati bi trebali do jeseni biti poznati, a problem je, dodaje Halilčević, na globalnom nivou.
"Obzirom da je, evo, konkretno kod Wizz aira veliki broj aviona na servisu, oko 50, tako i sve ostale aviokompanije su zahvaćene time. Očekujemo da će do jeseni se ti avioni početi vraćati sa servisa, pristizati novi i da će doći do balansa", kaže Dževad Halilčević.
Dok se vode pregovori, a radna mjesta trenutno nisu ugrožena, iz SDP-a traže održavanje tematske sjednice Skupštine, navodeći u zahtjevu da zahtijevaju odgovore.
"Podaci o broju prevezenih putnika i broju letova u februaru, martu i aprilu upućuju da je stanje alarmantno i da je aerodrom pred zatvaranjem", rekao je predsjednik Skupštine TK Žarko Vujović.
"Aerodrom Tuzla je jedno od strateških preduzeća i sigurno da ćemo podržati sve napore menadžmenta i njihovih organa", dodao je.
Dugogodišnji novinar Zlatko Dukić problem vidi u dvije političke struje na različitim nivoima, pa se prepucavanja reflektuju i na građane.
"Ti problemi se ne rješavaju jer viši nivoi vlasti nisu u najboljim odnosima sa nižim, kantonalnim i to se onda s kamatama naplaćuje."
I dok tuzlanski aerodrom i njegovi uposlenici čekaju bolje dane, ostaje nada da će razvoj strateških preduzeća biti primarni cilj donosiocima odluka, umjesto prepucavanja i prebacivanja odgovornosti.