Panel diskusija povodom predstojećeg Dana potrošača pod nazivom: "U službi finansijske sigurnosti" je uspješno održan u saradnji sa Ekonomskim fakultetom Sveučilišta u Mostaru, okupivši preko 180 učesnika i to studenata, srednjoškolaca i predstavnika kompanija.
Panelisti su bili istaknuti stručnjaci iz različitih oblasti, a diskusiju je moderirao Dekan Ekonomskog fakulteta SUM-a, prof.dr. Igor Živko.
U saopštenju za medije prije početka panela Nevena Kravec-Stevanović, predstavnica GS1 Bosne i Hercegovine je istakla važnost organizovanja ovakvih događaja u osvještavanju potrošača o njihovim pravima. Osvrnula se na rastuću e-trgovinu te naglasila potrebu zakonodavstva u donošenju i usaglašavanju zakona na entitetskim nivoima koji se tiču e-fiskalizacije i zaštite potrošača kako bi se osigurala bolja kontrola i konzistentnost tržišta.
Također je naglasila da je uloga GS1 Bosne i Hercegovine da osigura standarde za jedinstvenu identifikaciju proizvoda i usluga, a sve u cilju suzbijanja crne ekonomije i zaštite potrošača.
Dekan Ekonomskog fakulteta u Mostaru prilikom otvaranja panel diskusije je naglasio da je misija i cilj obrazovati studente i buduće ekonomiste kako da sa ekonomskog aspekta promatraju potrošače. Naglasio je kako je ove godine posebna pažnja posvećena zaštiti potrošača finansijskih usluga i elektronskoj trgovini.
Ombudsman za zaštitu potrošača BiH, Saša Marić, upoznato je prisutne da je u prošlog godini zabilježen rekordan broj prijava i kršenja potrošačkih prava. U toku svog izlaganja istakao je da je Bosna i Hercegovina slobodno ekonomsko tržite, te da se razlike u cijenama ne mogu regulisati.
Podržao je zaključavanje cijena određenih roba, ali je naglasio da je njegovo osobno mišljenje da se ove odluke donose kasno i u momentu kada su cijene visoke. Također je apelovao i na građane da pokušaju izbjeći impulzivne kupovine i da
provjere da li je istaknuta akcija u trgovinama zaista akcija. Ipak je naglasio i da je sve veća svijest potrošača o njihovim pravima što je dobro i što i kompanije na koncu tjera da posluju transparentnije.
Lejla Smajović iz Agencije za bankarstvo FBIH istakla je primarni cilj agencije - edukaciju budućih korisnika finansijskih usluga, posebno kada govorimo o kartičnim plaćanjima, dok je Đanela Zećo iz Agencije za osiguranje govorila o važnosti upoznavanja sa pravima potrošača prilikom različitih vrsta osiguranja, naglašavajući da su najčešće na meti kritika građana osiguranja od autoodgovornosti.
Orhan Gazibegović iz eCommerce asocijacije u BiH upoznao je učesnike sa rastom tržišta e-trgovine te je naglasio i pojasnio koliko je online plaćanje sigurno, dok je Hakija Širbegović iz Silk -trade d.o.o. podijelio vlastito iskustvo o značaju certifikata "Trust eComm“ čija svrha je da pruži dodatna uvjerenja potrošačima da je obavljena online transakcija sigurna i pouzdana.
Adi Turković Direktor GS1 Bosne i Hercegovine istakao je značaj jedinstvene identifikacije proizvoda u svrhu zaštite potrošača, te moć GS1 standarda na svim poljima poslovanja. Tokom diskusije, skrenuta je pažnja na nelegalne oblike prodaje tzv. "crno tržište", te su potrošači informisani da ih u ovim i ovakvim okolnostima niko ne može zaštititi. Najavljene su i izmjene Zakona o zaštiti potrošača na nivou FBiH kao i 0Zakona o trgovini FBiH koji bi trebali regulisati ove oblasti.
GS1 Bosna i Hercegovina poziva sve potrošače da se informišu o svojim pravima i budu svjesni manipulacija na tržištu kako bi zaštitili svoje interese i doprinijeli transparentnosti i sigurnosti u potrošačkim transakcijama. Panelisti na ovom događaju bili su Ombudsman za zaštitu potrošača BiH Saša Marić, Lejla Smajović Ombudsmenica iz Agencije za bankarstvo FBiH, Đanela Zećo Ombudsmenica iz Agencije za nadzor društava za osiguranje FBiH, Predsjednik eCommerce asocijacije u BiH Orhan Gazibegović, Zamjenik direktora SILK-TRADE d.o.o. i vlasnik certifikata "Trust eComm" Hakija Širbegović, te direktor GS1 Bosne i Hercegovine Adi Turković.