Otvoren teminal Suha luka u Tuzli: Prvi voz sa robom iz Hrvatske stigao u Tuzlu
Carinski terminal Suha luka Tuzla zvanično je počela s radom, a prvi voz s kontejnerima iz Luke Rijeka stigao je direktno na novi carinski kontejnerski terminal, čime je otvorena nova faza u logističkom povezivanju Tuzlanskog kantona i Bosne i Hercegovine sa međunarodnim tržištima.
Terminal predstavlja prvi intermodalni centar na području kantona i donosi privredi mogućnost kombinovanog željezničkog i pomorskog prevoza bez dugotrajnih procedura i dodatnih troškova koji su ranije usporavali protok roba.
Prvi teretni voz doputovao je sa 16 kontejnera, a sedmični transport u oba smjera od sada će biti redovan. To znači da roba iz Tuzle može putovati željeznicom i morskim putem prema cijelom svijetu, ali i da roba iz svijeta može stizati direktno u Tuzlu. Roba dolazi morem brodovima do luke u Rijeci, zatim željeznicom do Tuzle, odnosno Tuzlanskog kantona, a dalje ide distribucija drumskim prijevozom ili željeznicom do vrata svakog privrednog subjekta u nasoj državi. I Cargo centar na Aerodromu Tuzla bi trebao biti dio ovog logističkog lanca u budućnosti.

”Prevoz željeznicom će biti, ako budu napunjeni ovi kontejneri i ako bude maksimalna popunjenost voza, sigurno jeftiniji nego cestovnim drumskim prevozom. Ono što je najbitnije za TK i kompletnu BiH jeste da ćemo smanjiti saobraćajno opterećenje na mreži cesta na području BiH, na području TK, tako da ćemo substituirati prevoz sa drumskog prevoza na želježnički prevoz. Nadam se u nekoj perspektivi, kada zaživi kargo centar na Aerodromu Tuzla da će Tuzlanski kantona biti intermodalni regionalni centar”, naveo je Nenad Lukanović, pomoćnik ministra za saobraćaj i opće poslove u Ministarstvu trgovine, turizma i saobraćaja TK.

Da se radi o značajnom projektu potvrđuje činjenica da je za uvezivanje i uspostavu željezničkog transporta, od ideje do realizacije trebalo skoro osam godina.
”S obzirom da smo to na carinskom i kontejnerskom terminalu, ja bih rekao i prvoj suhoj luci shvatili ogromne probleme privrednika u prevozu ovih roba koji su vangabaritni po teretima i problemima sa kojima se susreću, ovo je najjednostavnije rješenje za sve njih, da bez ikakvih komplikacija, za veoma kratko vrijeme dobiju robu iz Rijeke do Tuzle”, istakao je Abdulah Avdagić, direktor kontejnerskog terminala u Tuzli.
Tuzlanski kanton važi za najrazvijeniji i najperspektivniji i gdje su privrednici iskazali interes za prevoz robe željeznicom.
Prevoz iz Rijeke u Tuzlu traje jedan dan. Kontejneri sa robom dolaze brodom u Luku Rijeka iz cijelog svijeta. Tu se vrši pretovar i premještanje na kompoziciju voza koji ide iz ovog grada, preko Šamca i Doboja do Tuzle.
”Ono što je naša želja da uradimo je sinergiju, prednosti i nedostatke jednog i drugog vida transporta, da bi krajnji efekat bio koristan za privredu. Mi ne pravimo nikakvo prebacivanje, imamo želju da uradimo konsolidaciju volumena koji gravitira na ovom potezu, iz Luke Rijeka prema Tuzli odnosno BiH i u suprotnom smjeru, tako da je to sinergijski efekat u kome koristi imaju svi vidovi transporta, odnosno u konačnici naša privreda i mi sami kao krajnji korisnici”, rekao je Admir Hodžić, menadžer željezničkog transporta Rail Cargo Logistics BH.
Zavisno od tereta koji se prevozi ili veličine kontejnera, željeznicom će iz Rijeke ka Tuzli moći biti prevezeno 30 do 70 kontejnera robe. Za sada će transport biti vršen sedmično, a ukoliko potrebe privrednika budu veće, postoji mogućnost prevoza i više puta u sedmici.